عمومی | دانشگاه علم و صنعت ایران

فعالیت کرسی مواد و سازه‌ های کامپوزیت و نانوکامپوزیت کشور در دانشگاه علم و صنعت ایران تمدید شد

فعالیت کرسی مواد و سازه‌ های کامپوزیت و نانوکامپوزیت کشور در دانشگاه علم و صنعت ایران تمدید شد


کرسی مواد و سازه ‌های کامپوزیت و نانوکامپوزیت کشور، برای دومین بار از طریق صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران و برای مدت پنج سال از سال ۱۳۹۷ ، به دکتر محمودمهرداد شکریه اعطاء شد.
در حال حاضر سه محقق پسادکتری، سه دانشجوی دکتری و سه دانشجوی کارشناسی ارشد در این کرسی فعالیت تحقیقاتی دارند. سه حوزه تحقیقاتی: ۱- پدیده شکست در کامپوزیت‌ های پلیمری الیافی تحت بارگذاری با نرخ کرنش متوسط؛ ۲- پدیده خزش در نانو کامپوزیت ‌های پلیمری و ۳- تقویت کامپوزیت ‌های پلیمری با آلیاژ حافظه‌ دار در این کرسی مورد تحقیق و بررسی است.
گفتنی است، کرسی مواد و سازه ‌های کامپوزیت و نانوکامپوزیت، یک کرسی منحصر به فرد در حوزه علوم و فناوری کامپوزیت و نانو کامپوزیت‌ در کشور است که با هدایت دکتر شکریه به دانشگاه علم و صنعت ایران اختصاص یافته است.
لازم به ذکر است، در سال ۱۳۹۴ دکتر محمود مهرداد شکریه موفق به اخذ جایزه علامه طباطبایی تحت عنوان استاد برجسته کشور از سوی بنیاد ملی نخبگان شد. به دنبال دریافت این جایزه در آن سال، کرسی مواد و سازه های کامپوزیت و نانوکامپوزیت از طریق بنیاد ملی نخبگان و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران به مدت سه سال به وی اعطاء شد. در طی سالهای ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷ سه محقق پسادکتری، دو دانشجوی دکتری و سه دانشجوی کارشناسی ارشد در این کرسی فعالیت تحقیقاتی داشتند و نتایج بخشی از تحقیقات فوق، در نشریات معتبر بین المللی به چاپ رسید. علاوه بر این، بخش دیگری از نتایج به دست آمده در حال تبدیل به دستاوردهای فناورانه است.
Sapp.ir/iust_iran