عمومی | دانشگاه علوم پزشکی گیلان

انس با قران و نماز، ضامن سلامت معنوی و فرهنگی جامعه است

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست فصلی ائمه جماعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان، انس با قرآن و نماز را ضامن سلامت معنوی و فرهنگی جامعه  عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلا(وب دا)؛ نشست فصلی ائمه جماعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان،صبح امروز( پنجشنبه)در دانشکده پرستاری مامایی شهیدبهشتی رشت برگزار شد .

در این نشست، دکتر ارسلان سالاری- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن قدردانی از عملکرد و تلاشهای ائمه جماعات در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه انس با قرآن و نماز، ضامن سلامت فرهنگی و معنوی جامعه است، گفت:  ترویج این مهم در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، بر عهده ی روحانیت این مجموعه می باشد که در  واحدهای مختلف این دانشگاه از قبیل بیمارستان ها، مراکز درمانی و خوابگاه های دانشجویی استقرار دارد .

وی افزود : تریبون نماز جماعت می تواند محلی مناسب برای بیان مشکلات و معضلات و حتی توصیه های پزشکی باشد که ائمه جماعات نیز بر این موضوع و اهمیت تریبون های نماز جماعت تاکید دارند .

دکتر سالاری  با اشاره به سابقه ۳۰ ساله  دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطر نشان کرد: این دانشگاه  در حال حاضر  در بین بسیاری از مراکز کشور، از لحاظ امکانات و تجهیزات و زیر ساخت در جایگاه مناسبی قرار ندارد و در مجموع ۶۵۰ میلیارد تومان بدهی دارد.  این در حالی  است که گیلان تنها استانی در کشور است که تحول نظام سلامت شهری در ان انجام نشده است .

رییس دانشگاه علوم پزشکی ابراز داشت:  در سراسر کشور، کلینیک های ویژه افتتاح شده و شروع به خدمت رسانی کرده اند. ولی  در گیلان ۱۰ کلینیک ویژه هنوز در دست احداث است.  وی افزود : بیمارستان ها و خوابگاه های دانشگاه نیز  در شرایط قابل قبولی نیستند و زیرساخت و  امکانات انها فرسوده  است.  فضای فیزیکی و اورژانس های بیمارستان های سطح استان نیز، در سطح   استاندارد های مد نظر قرار ندارند و پزشکان از فقدان امکانات رنج می برند .

دکتر سالاری با بیان اینکه  پروژه های عمرانی دانشگاه  غالبا  کمتر از  ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و به حال خود رها شده اند، ادامه داد:   امروز یکی از چالش های دانشگاه، جذب بودجه و پیمانکار برای اتمام این پروژه ها می باشد و در این راستا رایزنی ها در سطح وزارت بهداشت و ریاست سازمان برنامه بودجه کشور اغاز  شده که تا کنون با موافقت  دکتر نوبخت ۹۰ میلیارد بودجه به همراه ۱۲ آمبولانس مجهز و چندین دستگاه سی تی اسکن و دیالیز برای استان جذب شده است و در گام بعدی، ایجاد و تجهیز واحد اورژانس مراکز درمانی در شهرستان ها مد نظر قرار دارد .

در ادامه حجت السلام والمسلمین اسماعیلی- مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن خیر مقدم به مهمانان، با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه السلام که فرمودند: "هرکه برای رضای خدای متعال علم الهی را بیاموزد و برای خدا عمل کند و برای خدا آن را به دیگران بیاموزد، در ملکوت آسمانها این شخص بزرگ و جلیل القدر خوانده شود و در آنجا گویند فلانی آموخت برای خدا و عمل نمود برای خدا و آموزش داد برای خدا . "، گفت: ائمه جماعات سنگربانان اعتقادی و دینی جامعه هستند که در عرصه جهاد فرهنگی در دانشگاه علوم پزشکی مشغول به خدمت هستند .

حجت السلام اسماعیلی به نقش مهم و موثر ائمه جماعات در دانشگاه،  مراکز درمانی و به خصوص خوابگاه های دانشجویی تاکید کرد و افزود: روحانیون باید در کنار مردم باشند و از این بستر فراهم شده به خوبی برای تبلیع دین استفاده کنند .

وی با بیان ضرورت انجام کار فرهنگی در کنار نماز جماعت گفت: با توجه به فرمایش قرآن که می‌فرماید «الذین ان مکناهم فی الارض اقاموا الصلوه»، باید رسالت اقامه نماز با زحمات و تخصص ائمه جماعات اجرا و فضای معنوی دانشگاه تقویت شود .

دکتر رستم پور - معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه نیز در این نشست با بیان اینکه مراقبه و توجه به عامل نیروی محرکه ی معنوی، سبب پیشرفت انسان و رسیدن به لقاءالله خواهد بود، افزود: نماز امری مقدس است و افرادی که در راه نماز و ایجاد فضای معنوی تلاش می کنند نیز معنوی و مومن خواهند بود.

دکتر رستم پور در ادامه گفت: از تذکر و پیشنهادات شما نیروهای مومن و مخلص در مشکلات و مسائل احتمالی استقبال میکنیم و بر این باور هستیم که سازندگی و تاثیری که شما ائمه جماعات بر جوانان دارید، پشتوانه ی کشور و انقلاب است .

گفتنی است: نشست فصلی ائمه جماعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان،صبح امروز( پنجشنبه) با حضور دکتر ارسلان سالاری رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، حجت الاسلام و المسلمین علی اسماعیلی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر رستم پور معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و جمعی از ائمه جماعات دانشگاه در دانشکده پرستاری مامایی رشت برگزار شد . /م- ن