عمومی | دانشگاه فرهنگیان

دکتر خنیفر: قرآن کتابی است که هم قانون اساسی ماست و هم اساس قانونی ماست.

برگزاری سی و ششمین شورای تخصصی، فرهنگی – اجتماعی

سی و ششمین شورای تخصصی، فرهنگی و اجتماعی در تاریخ ۲۸/۸/۱۳۹۸ در سالن شهید چمران با حضور آقای دکتر خنیفر، حجه الاسلام و المسلمین دادگر، آقای دکتر محمدی و دیگر اعضای هیئت رئیسه دانشگاه و مدیران کل معاونت فرهنگی و اجتماعی و نمایندگانی از سایر معاونت ها برگزار شد.

در ابتدا آقای دکتر محمدی معاون فرهنگی و اجتماعی گزارشی در راستای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی ارائه دادند و نقش سایر نهادها و پردیس ها در پیشبرد اهداف فرهنگی بی بدیل شمرده و از فعالیت های پردیس ها و مراکز و علی الخصوص در ایام اربعین حسینی تشکر کردند.

در ادامه آقای میر معینی مدیر کل اداره فرهنگی،  با طرح موضوع جلسه در خصوص بررسی و تبیین اساسنامه دارالقرآن کریم و العتره، خاطر نشان کردند راه اندازی دارالقرآن یک ادبیات پذیرفته در مجامع قرآنی است و با ایجاد این مراکز انسجام و وحدت رویه باعث فعالیت بیشتر دانشجویان در حوزه قرآن و عترت و زمینه برای ارتباط با سایر مراکز آموزشی و پزوهشی در حوزه قرآن وعترت خواهد شد، سپس مراحل و گامهای اجرایی آن را بیان نمودند.

در ادامه جلسه دکتر خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان، ضمن حمایت کامل از تاسیس دارالقرآن، اهمیت دقیق مراحل اجرائی آن را  متذکر شدند و خاطر نشان کردند که باید با بومی کردن  الگوهای مناسب شرایطی ایجاد کرد که برای دانشجو عطش و علاقه ایجاد کند و برنامه محور باشد.

سپس حجه الاسلام و المسلمین دادگر، اصل کار را بستری مناسب در جهت پیشبرد ارزشهای دینی و اسلامی بر شمرده و خاطر نشان کردند که اگر اهداف دارالقرآن همسو با نظام تعلیم و تربیت و گام دوم انقلاب طراحی و تدوین و اجرا شود بسیار ارزشمند است و با شناسائی دانشجویان علاقمند و نخبه، امکان وشرایط توانمند سازی آنان را در عرصه قرآن فراهم خواهد کرد.

در ادامه، هر یک از حضار نکته نظرات خود را در خصوص اجرای هرچه بهتر دارالقرآن و نوشتار اساسنامه بیان داشتند. و مقرر شد با رفع برخی از نواقص، طرح برای اجرا به استانها ابلاغ شود.