عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

آشنایی اصناف شمیرانات با قوانین مبارزه با قاچاق کالای سلامت محور



کارگاه آشنایی با قوانین مبارزه با قاچاق کالای سلامت محور با حضور صاحبان اصناف عرضه کننده اقلام و مواد غذایی منطقه یک تهران برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از شبکه بهداشت و درمان شمیرانات، این دوره آموزشی با حضور ۳۰ نفر از صاحبان اصناف مذکور در مرکز آموزش و مطالعات حقوقی و اقتصادی اتاق اصناف شهرستان شمیرانات برگزار شد.


در این کارگاه که به منظور ایجاد تعامل و هماهنگی با سایر سازمان ها در این راستا تشکیل شد، مهندس خلیلی مسئول واحد معاونت غذا و داروی شبکه به تشریح قوانین مربوط به مبارزه با قاچاق اقلام سلامت محور پرداخت.


وی با اشاره به شاخص های مربوط به شناسایی اقلام سلامت محور درخصوص نشان سیب سلامت، برچسب اصالت معتبر، نشانگر راهنمای تغذیه ای، نشان ایمنی و سلامت، لیست اقلام غیرمجاز(غذایی، آرایشی وبهداشتی، فرآورده های سنتی، طبیعی و مکمل ها) توضیحاتی به شرکت کنندگان ارایه کرد و سوالات شرکت کنندگان را پاسخ گفت.


کارگاه های مذکور به صورت مداوم از سوی شبکه بهداشت و شمیرانات برای اصناف منطقه برگزار می شود تا با افزایش تعاملات بین سازمانی بستر مناسبی برای پیشگیری و مبارزه با قاچاق اقلام سلامت محور فراهم شود.


انتهای پیام/