عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری جلسه هیئت‌رئیسه دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی با حضور مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی، جلسه هیئت‌رئیسه این دانشکده با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر محمدجواد حسین زاده رئیس دانشکده، دکتر لیلا آزاد بخت معاون پژوهشی، دکتر مریم محمودی معاون بین‌الملل، دوشنبه ۲۷ آبان ۹۸ در سالن شورا برگزار شد.
در ابتدا دکتر حسین زاده ضمن خوشامدگویی به معرفی دانشکده و ظرفیت‌های آن پرداخت و گفت: در این دانشکده ۳ گروه آموزشی شامل تغذیه بالینی، تغذیه جامعه و تغذیه سلولی مولکولی وجود دارد که در مقاطع کارشناسی ارشد، دکتری تخصصی دانشجو می‌پذیریم. همچنین ۲۰ عضو هیئت‌علمی، ۳۰ کارمند و بیش از ۱۵۹ دانشجو در این دانشکده حضور دارند. در حوزه بین‌الملل نیز بیش از ۱۹ دانشجو از کشورهای مختلف مشغول به تحصیل هستند که ازنظر تعداد و رشد کمی رتبه خوبی را در دانشگاه دارا هستیم.
رئیس دانشکده در خصوص مشکل فضای فیزیکی دانشکده توضیحاتی را ارائه و در این زمینه مسائلی را مطرح کرد.
وی اظهار داشت: در بعد فرهنگ تلاش‌های بسیاری را انجام دادیم و سعی داشتیم تا فرهنگ تخصصی در بعد تغذیه را پررنگ کنیم و با توجه به تلاش‌ها در معاونت فرهنگی ما اگر بتوانیم شیوه تغذیه را در جامعه و الگوی مواد غذایی را اصلاح کنیم، می‌توانیم بسیاری از بیماری‌ها همچون چاقی و دیابت و بیماری‌های قلب و عروق در جامعه کاهش دهیم.
دکتر حسین زاده در پایان ضمن ابراز خرسندی از حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی، بر تعامل و همکاری این دانشکده با دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تاکید کرد.
دکتر سعید حسینی به تشریح علم تغذیه و نقش تغذیه در پیشگیری بیماری‌های غیر واگیر پرداخت.
دکتر مریم محمودی اهداف معاونت بین‌الملل دانشکده را بیان کر د و پروژه‌های بین‌الملل این دانشکده را تشریح کرد.
دکتر لیلا آزاد بخت معاون پژوهشی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی به برون داد پژوهشی دانشکده اشاره کرد و بر اساس سامانه علم‌سنجی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نسبت تعداد مقالات به اعضای هیئت‌علمی در دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی ۳.۳۶ است که در این خصوص دانشکده از وضعیت مطلوبی برخوردار است. همچنین بر اساس سامانه قیدشده H-index دانشکده عدد ۲۱ هست و نسبت ارجاعات به مقالات چاپ‌شده دانشکده به اعضای هیئت‌علمی از نسبت خوبی برخوردار است. همچنین درصد عمده مقالات دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی در مجلات Q۱ و Q۲ به چاپ رسیده است که نشان‌دهنده کیفیت مقالات چاپ‌ شده دانشکده است.
همچنین وی به موفقیت اعضای هیئت‌علمی دانشکده در جشنواره‌های مختلف علمی و پژوهشی اشاره نمود سپس گزارشی از فرآیندها و فعالیت‌های پژوهشی اهداف و برنامه‌های معاونت پژوهشی ارائه شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی گفت: عمده کار فرهنگی به دست اساتید و متون آموزشی و پژوهشی انجام می‌شود. نزدیک به ۶ هزار روایت مذهبی در مباحث بهداشتی و تغذیه‌ای وجود دارد و تاکید بر آن است که اساتید علم تغذیه اشراف کامل بر این روایات داشته باشند.
وی افزود: یکی از اشتباهات ما جدا کردن بحث فرهنگ از آموزش و پژوهش است. فرهنگ در فعالیت و روابط ما جریان دارد. استاد در کلاس درس و هنگام تدریس با نوع ارتباط خود منتقل‌کننده فرهنگ است و این‌ها از هم جدا نیستند. مسئله فرهنگ نه در حاشیه بلکه در متن فعالیت‌های ما قرار دارد.
وی در پایان به تشریح دانشگاه اسلامی پرداخت و راه‌های رسیدن به آن را توضیح داد.
عکس و خبر: سحر زاهدی