عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

بازدید پزشکان دانشگاه الفرات سوریه از دانشگاه علوم پزشکی قزوین

سه تن از متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه الفرات سوریه که در قالب یک هیات ۱۵ نفره میهمان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین بودند، از دانشگاه علوم پزشکی قزوین بازدید و با بخش های مختلف آموزشی دانشگاه آشنا شدند.

دکتر زیاد جلال الحسین، متخصص بافت شناسی، دکتر علاءالدین مصطفی الجراد، متخصص داروسازی و عصام الصالح المغیر، پرستار، این هیات سه نفره را تشکیل می دادند و روز شنبه ۲۵ آبان ۹۸ از مرکز آموزش مهارت های بالینی، مرکز آزمون های الکترونیکی، بخش ترمیم ریشه دانشکده دندان پزشکی و آزمایشگاه میکروب شناسی دانشکده پزشکی بازدید کردند.

بازدیدکنندگان سوری که توسط معاون اداره کل روابط بین الملل دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) همراهی می شدند؛ پیش از بازدید از بخش های مختلف، با دکتر پرویز پدیسار، معاون آموزشی، دکتر نوید محمدی، مدیر روابط بین الملل و دکتر سید امیر فرزام، رئیس دانشکده پزشکی نشست مشترک برگزار کردند.

در این نشست، معاون آموزشی دانشگاه درباره فرآیندهای پذیرش و آموزش دانشجو و همچنین امکانات کمک آموزشی از جمله مرکز مهارت های بالینی توضیح داد.

دکتر زیاد جلال الحسین، دارای دکترای بافت شناسی از دانشگاه الفرات که سرپرستی هیات را بر عهده داشت، ضمن سپاس و قدردانی از دولت و ملت جمهوری اسلامی گفت: در طول حضور در ایران، اوقات خوشی داشتیم و از این بابت از میهمان نوازی ایرانیان تشکر می کنم.

وی ادامه داد: دانشکده پزشکی دانشگاه الفرات پنج مرکز پزشکی، پرستاری، داروسازی، دندان پزشکی و یک مرکز درمانی دارد.

این هیات سپس از مرکز آموزش مهارت های بالینی، مرکز آزمون های الکترونیکی، بخش ترمیم ریشه دانشکده دندان پزشکی و آزمایشگاه میکروب شناسی بازدید و به واسطه توضیحات کارشناسان با کارکردهای آموزشی  و درمانی بخش های مختلف آشنا شدند.

جامع الفرات یا دانشگاه الفرات، در شرق سوریه در سال ۲۰۰۳ از دانشگاه حلب سوریه، یکی از بزرگ ترین دانشگاه های این کشور جدا شد و اکنون از قومیت های مختلف سوریه بر اساس نمرات کسب شده در آزمون پذیرش دانشجو در رشته های مختلف از جمله رشته پزشکی و پیراپزشکی دارد.

تحصیل در این دانشگاه تا سه سال پیش رایگان بود، اما اکنون دانشجویان با پرداخت شهریه ای اندک در این دانشگاه پذیرش و تحصیل می کنند.