عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

وارد شدن ۴۹ مطب تخصصی و ۱۰درمانگاه عمومی بخش خصوصی به برنامه نظام ارجاع

مدیر امور بیمارستان های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای برنامه نظام ارجاع را یکی از مهمترین رویکردهای این معاونت عنوان و اظهار کرد: تا کنون ۴۹ مطب تخصصی و ۱۰درمانگاه عمومی بخش خصوصی وارد این برنامه شدند.

به گزارش وب دا ، دکتر طالبی با بیان اینکه پیوستن بخش خصوصی به برنامه نظام ارجاع به صورت پایلوت در شهرهای  مشهد، خلیل آباد، بردسکن و کاشمر در حال اجراست خاطر نشان کرد:  در حال حاضر لیست ۲۰ مطب از سوی سازمان نظام پزشکی برای نصب نرم افزار و ورود به نظام ارجاع نیز به این معاونت معرفی شده است که پس از نصب نرم افزار این تعداد مطب نیز وارد برنامه می شوند.

وی عملکرد کلیه مراکز درمانی سطح۱، ۲ و ۳ و بخش خصوصی به صورت روزانه توسط کارشناسان ارجاع معاونت بهداشتی و معاونت درمان مورد ارزیابی قرار می گیرند و روند اجرای طرح به صورت منظم به وزارت بهداشت گزارش می شود.

مدیر امور بیمارستان های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ؛ تدوین نقشه برنامه نظام ارجاع در استان خراسان را از دیگر برنامه های این حوزه برشمرد و اظهار کرد: به همین منظور برنامه نظام ارجاع به تمامی دانشگاه ها و دانشکده های سطح استان خراسان ارسال شده است تا  پس از ارسال پسخوراند ارجاع بیماران از دیگر مناطق نیز بر اساس این برنامه صورت گیرد.

دکتر طالبی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰ درصد از جمعیت زیر پوشش دانشگاه زیر پوشش برنامه الکترونیک سلامت قرار دارند تصریح کرد: در قالب این برنامه تا کنون ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در سطح یک ویزیت شدند که از این تعداد ۱۹۴هزار نفر به سطح دو ارجاع شده اند.

وی با اشاره به فعالیت بخش خصوصی در برنامه نظام ارجاع اظهار کرد: تا کنون دو هزار و ۴۸۰ نفر به مطب ها و درمانگاه های بخش خصوصی ارجاع و خدمات را دریافت کردند.

مدیر امور بیمارستان های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی از دیگر اقدامات مهم برنامه نظام ارجاع به شمار می رود که با همکاری معاونت غذا و دارو  و مدیریت فناوری اطلاعات در مراکز تحت پوشش دانشگاه در حال اجراست اظهار کرد: تا کنون ۱۰۰ درصد اطلاعات در سامانه epm وارد شده است و در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ردیف دانشگاه های برتر قرار دارد.

{jcomments on}