عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

برگزاری «تربیت مربی برای آموزش سلامت» در دانشگاه علوم پزشکی قزوین

واحد آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، با حمایت مدیران این حوزه و مشارکت واحدهای ستادی شهرستان‌ها، دوره آموزشی با عنوان «تربیت مربی برای آموزش سلامت» را برنامه‌ریزی کرده است و اولین نشست آن، با عنوان «مهارت‌های اساسی تدریس و فن بیان» با حضور دکتر حمیدرضا نجاری، معاون بهداشتی دانشگاه، معاونان ایشان و ۲۲۰ کارشناس منتخب ستادی و محیطی استان و شهرستان‌ها، شامل: پزشکان، کارشناسان بهداشت خانواده، ماما بهداشت محیط و حرفه‌ای، سلامت روان و تغذیه و پیام گزاران سلامت ادارات بود، روز ۲۰ آبان ۱۳۹۸ در سالن شهید بابایی پردیس دانشگاه برگزار شد.

رفعت یاحقی، رییس گروه واحد آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، ضمن بیان اهمیت توانمندسازی کارکنان برای ارتقای کیفیت آموزش‌های مردمی و اینکه فن بیان، نفوذ کلام و قانع کردن دیگران است؛ گفت: نیاز به آموزش و به‌روز رسانی دانش و مهارت کارکنان در امر آموزش، که رسالت اصلی تمامی همکاران حوزه سلامت است، ضروری و اثربخش است.

وی اظهار کرد: در ادامه این دوره، مهارت‌های ارتباطی، تکنولوژی آموزشی، روش‌های تدریس و عناوین دیگر، برنامه ریزی شده و اجرا می شود.

در این نشست آموزشی، دکتر احمد اکبری، روانشناس بالینی، مطالب مفید و کاربردی تحت عنوان اصول مدیریت استرس مدرس، اصول مدیریت جلسه، زمان‌بندی جلسه آموزشی، نحوه ارتباط موثر با مخاطب، و ویژگی‌های مدرس را بیان کرد و برنامه با پرسش و پاسخ پایان یافت.

نرگس زمانی، کارشناس واحد آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه هم در این رابطه بیان کرد: هدف از برگزاری این دوره، توانمندی کارکنن برای آموزش‌های مردمی، سازمان‌های مردم نهاد، سازمان‌های دولتی و غیردولتی و آموزش در محیط‌های حامی سلامت استان، به منظور تاثیرگذار کردن هر چه بیشتر آموزش‌ها و انتقال بهتر مفاهیم سلامت است.