عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

تنبلی چشم کودکان تا پیش از هفت سالگی باید درمان شود

عضو هیات علمی گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: حدود دو تا چهار درصد کودکان ایرانی تنبلی چشم دارند و این عارضه تا هفت سالگی قابل درمان است و باید مورد توجه والدین قرار گیرد.

به گزارش وب دا، دکتر محمد رضا صداقت  با بیان اینکه افتادگی پلک و ایجاد عیوب انکساری از علائم تنبلی چشم به شمار می رود خاطر نشان کرد: درمان این دسته از کودکان باید تا قبل سن ۷ سالگی انجام شود زیرا بعد از این سن، درمان امکان پذیر نیست و با عینک زدن نیز بینایی کامل فرد به دست نمی آید.

دبیر علمی بیست و نهمین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران  با بیان اینکه عفونت های چشمی در کودکان به شدت کاهش یافته است، ادامه داد: در ۱۰ سال اخیر پیشرفت های خوبی در چشم پزشکی کشور انجام شده و از لحاظ رشد، ارتقا، درمان و دانش چشم پزشکی در دنیا وضعیت قابل قبولی داریم.

این چشم پزشک با بیان اینکه تشخیص و درمان در این رشته پزشکی هر روز در حال تغییر است، تصریح کرد: تشخیص به موقع عوارض چشمی در درمان بسیار مهم است، کودکانی که با وزن کم یا نارس متولد می شوند، ممکن است دچار عوارض چشمی شوند و امکان نابینایی آنها وجود دارد به همین دلیل هفته چهار تا ششم بعد از تولد زمان حیاتی برای انجام معاینات چشمی این کودکان است که با درمان موثر می توان از نابینایی آنها جلوگیری کرد.

این عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکی ایران، میزان مبتلایان به آب سیاه را در کشور دو تا سه درصد عنوان کرد و افزود: عوارض چشمی باید به موقع تشخیص داده شود؛ زیرا در غیر این صورت مشکلات چشمی جدی تر شده و درمان آنها کندتر می شود.

بیست و نهمین کنگره سراسری سالانه چشم پزشکی با حضور پزشکان، صاحب نظران و اعضای هیات علمی صاحب نظر از سراسر کشور ۲۸ آبان الی اول آذر  در مشهد برگزار می شود.

قرنیه و سگمام قدامی، سگمان خلفی، استرابیسم و نوروافتالمولوژی، گلوکوم، پلاستیک و ترمیمی چشم و یوونیت از جمله سرفصل های این کنگره به شمار می رود.


{jcomments on}