عمومی | دانشگاه تبریز

شب شعر شاعران دانشجویان دانشگاه های آذربایجانشرقی در حضور امام جمعه تبریز

شب شعر شاعران دانشجویان دانشگاه های استان آذربایجانشرقی به مناسبت  میلادحضرت  محمد (ص) و  امام جعفر صادق(ع) در بیت نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم  امام جمعه  شهر تبریز در این آیین با بیان اینکه زبان شعر و ادبیات به خاطر ویژگی که در فن بیان آنان وجود دارد، بهتر می توان معنی و مفاهیم و به خصوص ارزش های دینی و معرفتی را انتقال داد، اظهار داشت: شما دانشجویان شاعر از این موهبت الهی برخوادر هستید و از این رو با احساس مسئولیت و با صداقت، نشاط و روحیه بیشتر می توانید مسائل مختلف جامعه را با زبان شعر به مخاطبان منتقل دهید.

وی در ادامه تاکید کرد: شما شاعران جوان با الگو قرار دادن راه، منش و شیوه دیگر شاعران مطرح کشورمان و از جمله این استان می توانید گام های موثری در راستای آرمان های انقلاب و ارزش های اسلامی و دینی بردارید.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم  در بخش دیگر سخنان خود وظیفه دانشگاه ها در ترویج و توسعه فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و هنری در جامعه را تعیین کننده بیان کرد و افزود: دانشگاه ها در کنار تولید علم و فناوری باید اهتمام ویژه ای به مسایل رشد فرهنگی و اجتماعی جامعه داشته باشند و در ارتقای همه جانبه این حوزه ها با توجه به نوع مخاطبان جامعه تلاش نمایند.

حجت الاسلام انوری مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز نیز در این مراسم در سخنانی از توجه و عنایت خاص امام جمعه تبریز به  دانشجویان و قشر جوان تشکر کرد.

همین گزارش حاکی است؛ در این آیین جمعی از دانشجویان شاعر در وصف پیامبراکرم(ص)و ائمه معصومین شعرخوانی کردند که این مراسم به همت معاونت  فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز و با همکاری کانون  شعر و ادب این دانشگاه  با حضور تعدای از دانشجویان دانشگاه های استان آذربایجانشرقی برگزار شد.