عمومی | پژوهشکده مرکبات و میوه‌های نیمه‌گرمسیری

نشست رئیس پژوهشکده مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری با رئیس و اعضای شرکت کشاورزی رضوی وابسته به آستان مقدس رضوی

نشست رئیس پژوهشکده مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری با رئیس و اعضای شرکت کشاورزی رضوی وابسته به آستان مقدس رضوی

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری، در روز پنجشنبه ۲۳ آبان ۹۸ دکتر مرتضی گل ‌محمدی رئیس پژوهشکده مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری با رئیس و اعضای شرکت کشاورزی رضوی وابسته به آستان مقدس رضوی دیدار و گفتگو کردند.

در این جلسه رئیس پژوهشکده مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری ضمن معرفی ظرفیت های علمی و امکانات پژوهشکده به دستاوردهای جدید پژوهشکده در تولید ارقام، مدیریت های به باغی و دستورالعمل های کاربردی اشاره نمودند و خواهان هر گونه همکاری با شرکت کشاورزی رضوی شدند.

ایشان همچنین با توجه به معرفی ژنوتیپ های امید بخش زیتون با درصد روغن بالا در آینده ای نزدیک اشاره نمودند و اعلام همکاری در توسعه زیتون با این ارقام جهت تولید زیتون و به خصوص روغن زیتون را داشتند.

دکتر گل محمدی همچنین با توجه به ظرفیت های کشور در تولید انار، به خصوص ارقام در دست معرفی پرداختند و گفتند پژوهشکده مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری آماده همکاری در این زمینه با شرکت می باشد.

همچنین همکاری در ارائه دستورالعمل های کاربردی در تولید پایدار محصولات باغی، دوره های آموزشی برای کارشناسان از جمله مواردی بودند که  مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.