عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

رونمایی از نماد دانشگاه علوم پزشکی ایران

مراسم رونمایی از نماد دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه:  مراسم رونمایی از نماد دانشگاه علوم پزشکی ایران روز دوشنبه مورخ ۲۰ آبان با حضور دکتر هاملمان؛ نماینده سازمان جهانی بهداشت، دکتر کوهپایه زاده رئیس دانشگاه و  اعضای هیئت رئیسه و روسای دانشکده ها برگزار گردید.
گفتنی است نماد دانشگاه ایران به همت مدیریت روابط عمومی و با همکاری معاونت توسعه ساخت و نصب گردیده  است.
در این مراسم رییس دانشگاه ضمن تقدیر از تلاشهای بعمل آمده در طراحی و ساخت این نماد و نیز برگزاری مراسم رونمایی گفت:  این نماد رویداد دیگری است که با ابتکار عمل و خلاقیت تیم روابط عمومی در راستای ترفیع جایگاه و معرفی دانشگاه علوم پزشکی ایران در جهان طراحی و اجرا گردیده است.
در ادامه مراسم دکتر سید احمد احمدی ؛ مدیر روابط عمومی دانشگاه در خصوص عناصر بصری موجود در  طراحی این نماد توضیحاتی ارائه داد و عنوان کرد: تاریخ طراحی و معماری ایران به حدود هزاره هفتم پیش از میلاد مسیح (ع) می رسد، این معماری با ویژگی هایی همچون ستون های بلند، نقوش برجسته بر سنگ ها، طاق های اورسی، مقرنس ها، و دقت در محاسبات فنی، با ظرافت و زیبایی، چشم نواز خاص وعام ملل مختلف جهان است.
وی افزود: نماد دانشگاه علوم پزشکی ایران قطره ای است از دریای بیکران هنر و معماری در ایران  که ابعاد مختلفی در آن تلفیق شده که در بالای نماد نقش دوار و هلالی شکل نمایشگر گنبد نیلوفریست که بیانگر وسعت علم و دانش به پهنای آسمان آبی و نا محدود بودن علم و دانش است و حدیث گرانقدر پیامبر اکرم(ص)" اطلبوا العلم من المهد الی اللحد" که شاعر پارسی ایران زمین حکیم ابوالقاسم فردوسی که به زیبایی آن را در کلام شعر آورده است:" زگهواره تا گهوردانش بجوی " در آن نقش بسته است.
همچنین دو ستون در طرفین این نماد گویای دو ستون تزکیه و تعلیم است که همگام با یکدیگر انسان را به کمال می رساند. سپیدی سنگ ها تلقی از روشنایی در وجود است که کسب علم و دانش موجب افزایش روشنایی در وجود انسانها می گردد و ساقه های نیلوفری از رشد و نمو سخن می گویند.
این بنا بر دو پله استوار گشته که پله اول با ظاهری ساده اما بلندتر است و در  پله دوم تصویری ازگلهای نیلوفر روی آن نقش بسته است و حکایت از این دارد که تلاش و پشتکار موجبات رشد را در انسانها فراهم می نماید.
وی در پایان اشاره نمود: ایده طراحی و نصب این نماد توسط دکتر کوهپایه زاده رییس دانشگاه ارائه، و اقدامات لازم جهت طراحی و نصب آن توسط روابط عمومی، معاونت توسعه، دفتر فنی عمرانی و مدیریت پشتیبانی دانشگاه به انجام رسیده است که از همه همکاران تشکر و قدر دانی می نمایم.