عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

گفت وگو با دکتر کامران بلیغی دبیر علمی کنگره مشترک سالیانه پوست رازی و سمینار پزشکی مبتنی بر شواهد درماتولوژی، زیبایی و لیزر

به گزارش روابط عمومی بیمارستان رازی، مصاحبه با دبیر علمی کنگره سالیانه پوست رازی را در ادامه می خوانید.
آقای دکتر لطفا در خصوص برگزاری این کنگره مشترک توضیح دهید؟
جای بسیار خوشبختی است که به مدت سه روز از ۲۲ آبان تا ۲۴ آبان شاهد برگزاری کنگره مشترک سالانه پوست رازی و نهمین سمینار پزشکی مبتنی بر شواهد درماتولوژی، زیبایی و لیزر در سال ۹۸ با حضور و مشارکت فعال همه فرهیختگان رشته درماتولوژی کشور بودیم. با رشد روزافزون و پرشتاب علوم و فناوری های نوین در علوم پزشکی برگزاری این کنگره ها ضروری است . این کنگره با همکاری مشترک بیمارستان پوست رازی و مرکز پوست و جذام در هتل المپیک تهران برگزار شد. امیدوارم این کنگره  مثل همیشه باعث ارتقای سطح علمی دانش آموختگان شده باشد .

اهداف برگزاری کنگره چه بود؟
تلفیق طب مبتنی بر شواهد با طب کاربردی در سخنرانی ها که حاصل آن کمک به افزایش توانمندی های علمی و عملی همکاران متخصص پوست در فیلدهای مختلف است. پرداختن به فیلدهای مختلف تخصص درماتولوژی هم در زمینه مدیکال و هم در زمینه جراحی و کاسمتیک، برگزاری کارگاه آناتومی برای دومین بار در کشور برای متخصصان محترم پوست به منظور افزایش دانش آناتومی همکاران درماتولوژیست به خصوص برای استفاده کاربردی در فیلدهای کاسمتیک و injectable . برگزاری پنل های متمرکز بریک موضوع در زمینه های مختلف به منظور پرهیز از پراکنده گویی و حل معضلات همکاران در این زمینه ها، برگزاری پنل درموسکوپی با هدف افزایش دانش همکاران گرامی و کاربرد بیشتر این روش جدید و کارآمد در تشخیص بیماریهای پوست و برگزاری کنگره دستیاری پوست کشور به منظور شرکت هر چه بیشتر و فعالانه همکاران گرامی دستیار پوست در کنگره ها و سمینارها و تشویق بیشتر آنان به امر تحقیق و پژوهش و ایراد سخنرانی از جمله اهداف برگزاری این کنگره و سمینار مشترک بود.

خلاصه سخنرانی ارسال شده به این کنگره چه تعداد بود؟
حدود ۵۰ خلاصه سخنرانی متخصصان و ۳۰ خلاصه مقاله دستیاران به این کنگره ارسال شده بود.

تعداد شرکت کننده در این کنگره چند نفر هستند؟
حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر در این کنگره شرکت کردند.

این کنگره به میزبانی چه کسی یا چه سازمانی برگزار شد؟
این کنگره به میزبانی  دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیمارستان پوست رازی و مرکز تحقیقات بیماری های پوست و جذام در هتل المپیک تهران برگزار شد.

خبرنگار و عکاس: نرگس ابراهیمی