عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان آوج، چهار ساعت را بدون آب و برق شهری سپری کردند

روز ۲۲ آبان ۱۳۹۸ نشست ارزیابی تمرین سنجش تاب آوری در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان آوج برگزار و میزان تاب آوری مراکز و نقاط ضعف و قوّت اجرای برنامه بررسی شد. در این تمرین، آب و برق شهری مراکز به مدت چهار ساعت قطع، و میزان تاب آوری آن ها سنجیده شد.

در این نشست پس از ارائه گزارش کارشناسان اعزامی شبکه به منظور بررسی وضعیت و تکمیل چک لیست ها در مراکز خدمات جامع سلامت در زمان اجرای تمرین سنجش تاب آوری، ابوذر رئیسوندی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آوج، هدف از اجرای تمرین را شناسایی نقاط قوّت و ضعف در ارائه خدمات به مراجعین در بحران های احتمالی بیان کرد. وی همچنین بر برنامه ریزی به منظور پیگیری مشکلات و رفع موانع گزارش شده تاکید کرد.

محمدابراهیم غمخواه، کارشناس بلایای شهرستان آوج هم در این رابطه گفت: بر اساس پروتکل های موجود، مراکز خدمات جامع سلامت، در شرایط بلایا و بحران، لازم است حداقل به مدت ۷۲ ساعت تاب آوری خود را حفظ کرده و کلیه تمهیدات لازم را از قبل پیش بینی کرده باشند.

برآورد هزینه برای سیم کشی برق اضطراری در مراکز، ذخیره سازی آب در یکی از مراکز شهرستان به صورت پایلوت و استقرار دو عدد بخاری نفتی در هر مرکز برای استفاده در شرایط بلایا و بحران از مهمترین مصوبات این نشست بود.