عمومی | دانشگاه علوم پزشکی گیلان

اولین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر سال ۹۸ در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)؛ در این جلسه دکتر سالاری - رییس دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان دارای بیش از پنج هزار دانشجو و ۱۷ هزار پرسنل است، تشکیل جلسات امر به معروف و نهی از منکر را ارزشمند عنوان کرد و خاطرنشان شد: دخالت های غیر  کارشناسانه برخی افراد در امور دانشگاه، ممکن است باعث بروز مشکلاتی شود و برخی افراد سودجو نیز از این موقعیت برای رسیدن  منافع خود، سوء استفاده کنند. وی افزود: مسوولان دلسوز نظام باید در این زمینه هوشیارانه عمل کنند.

رییس دانشگاه، امر به معروف و نهی از منکر را نوعی جهاد در راه خدا عنوان کرد و خاطرنشان شد: در این زمینه، انجام کارهای فرهنگی و آموزش می تواند تاثیرگذار باشد.

در ادامه، حسن کربلایی فر-  دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با بیان این مطلب که دانشگاه علوم پزشکی گیلان مجموعه بزرگ و ارزشمندی است که در حوزه های مختلف فرهنگی، آموزشی و درمانی در حال فعالیت است، اظهار داشت:   برای حفظ این مجموعه، لازم است که  تعامل بیشتری بین مسوولان  صورت گیرد.

وی یکی  از اهداف مهم ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان را ارایه راهکارهای مناسب برای مراقبت های ویژه در سیستم  عنوان کرد و افزود : همانطور که در متن قانون آمده است، وظیفه ستاد در وهله اول، حفظ و دفاع از  نظام جمهوری اسلامی برای خدمت  به مردم  و استقلال کشور است  که در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز بیان شده است. وظیفه دوم ،مراقبت از مدیریت سیستم و مدیران ارشد است  تا آسیب نبینند.

کربلایی فر با تاکید بر اهمیت رضایتمندی مردم، اجرای طرح تکریم ارباب  رجوع را  در تمامی  سازمانها و نهادها ضروری دانست و خاطرنشان کرد: تمامی مسوولان باید دغدغه امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند و از افراد سودجو و فرصت طلب دوری کنند. مسوولان ستاد نیز در این زمینه حامی افراد دلسوز و مومن خواهد بود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یادآور شد: برخی از منکرات، با تذکر  و سفارش حل و فصل می شود. ولی با برخی تخلفات باید برخورد قانونی شود تا دشمنان، فرصت ضربه زدن به نظام و ایجاد بدبینی در مردم را پیدا نکنند.

وی افزود: ستاد استانی امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دارد مشکلات مردم در حوزه سلامت را به اطلاع مسوولان دانشگاه برساند.  مسوولان دانشگاه نیز می توانند انتظارات خود را با ستاد در میان بگذارند تا راهکارهای لازم ارایه شود.

کربلایی فر در پایان، تشکیل شورا در واحدهای تابعه دانشگاه را برای رفع مشکلات موجود، ضروری دانست.

حجت الاسلام و المسلمین  اسماعیلی - مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، فریضه امر به معروف و نهی از منکر را ارزشمند عنوان کرد و اذعان داشت: امام حسین(ع) برای اجرای این فریضه الهی  قیام کرد و از جان و مال خود گذشت.

وی برنامه های فرحبخش و ایجاد فضای با نشاط  را برای  قشر جوان به ویژه دانشجویان ضروری دانست و  افزود:  دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر،  نیاز به همکاری و مشارکت مسوولان استان دارد .

در ادامه هریک از اعضای شورا به ارایه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

تشکیل گروه های داوطلبانه  امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه، تشکیل جلسات ماهانه شورا، برگزاری دوره های آموزشی برای آمرین و ناهیان، قدردانی از مدیران، کارکنان و دانشجویان قانونمند، شناسایی نقاط ضعف، استفاده از ظرفیت های رسانه ای، برگزاری همایش های علمی، از جمله مباحث مطروحه در این جلسه بود.

در پایان، از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، لوح تقدیر  به رییس و اعضای شورا، اهدا شد.

در این جلسه، دکتر رستم پور معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه و جمعی از مدیران ستادی و استانی نیزحضور داشتند./ن