عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لرستان

معاون سیاسی امنیتی استاندار: خرید دستگاه سی تی آنژیو را در شورای برنامه ریزی استان پیگیری می کنیم

کاظمی ذهابی/وبدا

دومین شورای سلامت و امنیت مواد غذایی لرستان در سالجاری به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار تشکیل جلسه داد.

به گزارش وبدا لرستان، معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان در این جلسه گفت: خرید دستگاه سی تی آنژیو را در شورای برنامه ریزی استان پیگیری خواهیم کرد.

محمود ثمینی عنوان کرد: دستگاه سی تی آنژیو یکی از نیازهای مهم حوزه ی درمان در استان است که تلاش می کنیم هزینه ی خرید آن را تا حدود زیادی تامین کنیم.

وی اظهار کرد: آموزش عمومی یکی از مهم ترین برنامه های حوزه ی سلامت است که باید تمامی دستگاه های اجرایی برای اجرای هر چه بهتر آن در کنار دانشگاه علوم پزشکی قرار بگیرند.

ثمینی ادامه داد: طی چند ماه اخیر اقدامات بسیار خوبی در راستای رفع مشکلات بهداشت و درمان مردم انجام شده است که جای تقدیر دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار تاکید کرد: انتظار داریم دستگاه های اجرایی اعتبار ۳۰ درصد پروژه های بازآفرینی شهری را به موقع پرداخت کنند.

تشریح ویژگی های کالاهای غذایی، صنعتی و داروهای آسیب رسان و انتظارات از دستگاه های مختلف اجرایی برای جلوگیری از تبلیغات این کالاها در رسانه ها به ویژه صدا و سیما یکی از موارد عنوان شده در این جلسه بود.

مقوله ی بیماریهای مشترک بین انسان و دام از جمله سیاه زخم و هاری دیگر بند عنوان شده در این جلسه بود که ساماندهی طرح جمع آوری، عقیم سازی و یا اتلاف سگ های ولگرد، واکسینه کردن دام ها برای پیشگیری از بیماری سیاه زخم با مشارکت سازمان دامپزشکی و مشارکت دستگاه های اجرایی ذیربط برای اجرای هر چه بهتر برنامه ی جمع آوری سگ های ولگرد به تصویب رسید.

ترویج زایمان طبیعی، تغذیه با شیر مادر و حمایت از مادران در دوران شیردهی یکی دیگر از موارد تشریح شده در این جلسه بود که با توجه به ضرورت موضوع و با دستور معاون سیاسی امنیتی استاندار دستگاه های اجرایی موظف شدند در چارچوب دستورالعمل برنامه ی حمایت از مادران در دوران شیردهی را انجام دهند.