عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لرستان

مهم ترین مرکز اورژانس غرب کشور به زودی در مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی به بهره برداری می رسد

کاظمی ذهابی/وبدا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مهم ترین مرکز اورژانس غرب کشور به زودی در مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی خرم آباد به بهره برداری می رسد.

به گزارش وبدا لرستان، دکتر محمدرضا نیکبخت در شورای سلامت و امنیت مواد غذایی استان عنوان کرد: این مرکز اورژانس به مساحت بیش از ۲۰۰۰ مترمربع در حال ساخت است.

وی ادامه داد: البته برای رفع مشکلات اورژانسی استان به ویژه در زمان وقوع بحران یک مرکز اورژانس مجهز را در برنامه داریم که انتظار داریم ستاد بحران استانداری این موضوع را جدی گرفته و حمایت های لازم را برای ساخت این مرکز داشته باشد.

دکتر نیکبخت اظهار کرد: با توجه به آمار بالای شیوع بیماری های قلب و عروق خرید یک دستگاه سی تی آنژیو یک نیاز اساسی است.

وی افزود: برای خرید این دستگاه اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال نیاز است که انتظار داریم سازمان مدیریت و برنامه ریزی حمایت های لازم را برای خرید این دستگاه داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: خرید و نصب دستگاه های سی تی اسکن مرکز آموزشی درمانی شهدای عشایر، دستگاه ام آر آی بیمارستان آیت الله بروجردی و دستگاه آنژیو گرافی دوم مرکز آموزشی درمانی شهید مدنی از محل اعتبارات ارزی وزارت بهداشت قطعی است که امیدواریم تا پایان امسال انجام شوند.

دکتر نیکبخت پیگیری مطالبات مالی پرسنل دانشگاه را یکی از برنامه های مهم مجموعه ی مدیریت دانشگاه قلمداد کرد و گفت: خوشبختانه طی چند ماه اخیر اقدامات خوبی انجام شد.

وی ادامه داد: تا کنون ۸ ماه کارانه ی معوقه ی پزشکان، یک سال حق التدریس اساتید، یک سال مطالبات رزیدنت ها، ۸۰ درصد محرومیت از مطب اعضای هیات علمی، شش ماه حق ماموریت و اضافه کار پرسنل و ۸۰ درصد مطالبات نیروهای بیمه روستایی تا پایان مرداد ماه پرداخت شده است.

رئیس دانشگاه همچنین افزود: ۳۰ درصد مطالبات شرکت های دارویی، یک سال حق فنی نیروهای مهندسی، ۹ ماه مابه التفاوت نیروهای شرکتی و ۵۰ درصد مطالبات بازنشستگان در سال ۹۷ نیز تا کنون پرداخت شده است که طی چند سال اخیر بی سابقه بوده است.

دکتر نیکبخت عنوان کرد: در راستای عدالت در خدمات سلامت، جلسات هیات رئیسه دانشگاه را به صورت متناوب در شهرستان های مختلف استان با محوریت بررسی مشکلات این شهرستان ها، برگزار می کنیم.

وی اظهار کرد: تا پایان آذرماه آینده ۷۰ نیروی پزشک متخصص برای توزیع در نقاط مختلف استان براساس نیاز، وارد استان خواهند شد.

رئیس دانشگاه همچنین با توجه به نیاز مراجعین به اعمال جراحی در شهرستان دلفان ابراز کرد: برای تامین این نیاز شهرستان دلفان اعتبار ۱۵۰۰ ساعت اضافه کار در ماه را برای راه اندازی و فعالیت اتاق عمل بیمارستان این شهرستان در شیفت عصر را اختصاص دادیم.

دکتر نیکبخت با اشاره به طغیان بیماری هپاتیت آ در روستای جوجه حیدر شهرستان بروجرد در تابستان گذشته، گفت: خوشبختانه با تلاش های شبکه بهداشت و درمان، فرمانداری و شورای تامین شهرستان بروجرد و همچنین معاونت بهداشت دانشگاه علت این موضوع شناسایی و با اقدامات به موقع این مشکل مرتفع و اوضاع تحت کنترل کامل نیروهای بهداشتی است.

وی تصریح کرد: تمامی بیماران مبتلا طی این طغیان نیز مورد درمان قرار گرفته و در سلامت کامل هستند.