خرید یک کالا و خدمات، به نوعی به علم خرید تبدیل شده است
در نشست تخصصی آشنایی با نقش و تاثیر کارپردازی در سازمان های دولتی با هدف ارتقای شناخت و توانمندسازی کارشناسان این حوزه، در دانشگاه علوم پزشکی قزوین؛ حبیب قنبری، مدیر خدمات پشتیبانی دانشگاه گفت: امروزه موضوع تامین کالا و خدمات، یکی از مسائل عمده پیش روی دست اندرکاران و مدیران امور پشتیبانی و تدارکات و خاصه کارپردازان سازمان ها ، بانک ها و شرکت های بزرگ است ، از این رو، خرید یک کالا و خدمات، به نوعی به علم خرید تبدیل شده است.
قنبری به نقش مدیریت زمان در خرید کالا و خدمات، اصول و فنون مذاکره ، مقایسه فنی و ارزشیابی کیفی کالا و خدمات، مدیریت اطلاعات و چگونگی دست یابی به منابع دست اول، میزان تاثیر مدیران خرید و کارپردازان بر عملکرد تامین کنندگان کالا و خدمات، آسیب شناسی خرید و آفت های آن، دست اندازها و بروکراسی های اداری خرید به عنوان عوامل مهم و تاثیر گذاری در این حوزه اشاره کرد.
تدارکات، مسوول اصلی خرید تجهیزات، کالا و خدمات برای سازمان
مدیر خدمات پشتیبانی دانشگاه با گفتن اینکه تدارکات، مسوول اصلی خرید تجهیزات، کالا و خدمات برای سازمان است که با مقایسه قیمت ها و کیفیت کالاها و خدمات، بهترین و ارزشمندترین آنها را تهیه می کند؛ اظهار کرد: کار مدیر خرید و تدارکات، یکی از فعالیت های اصلی و ستادی هر سازمان برای رسیدن به اهدافش است و تمامی امور مرتبط با خرید کالا و خدمات مورد نیاز برای انجام تمامی فرایندها را در بر می گیرد.
قنبری با بیان اینکه واحد خرید و تدارکات با تمامی بخش های سازمان در ارتباط است و به نوعی ارتباط سازمان با تامین کنندگان خارجی را برقرار می سازد؛ گفت: هدف اصلی مدیریت خرید و تدارکات، تهیه به موقع کالا، تجهیزات و خدمات برای بخش های مختلف و رفع نیاز آنها به منظور دستیابی به اهداف سازمانی است.
گفتنی است، این نشست، روز ۲۱ آبان ۱۳۹۸ با حضور کلیه کارشناسان کارپردازی واحدهای مختلف دانشگاه علوم پزشکی قزوین در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد.