عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم

سرپرست جدید "دانشکده طب سنتی ایرانی" منصوب شد





سرپرست جدید "دانشکده طب سنتی ایرانی" منصوب شد

طی مراسمی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر فاطمه نوجوان به عنوان سرپرست جدید دانشکده طب سنتی ایرانی منصوب و از زحمات دکتر حسین مرادی قدردانی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم،
دکتر محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این جلسه با اشاره به جایگاه طب سنتی گفت: طب سنتی ایرانی جزو دغدغه های ما بوده و با وجود اینکه مطالبه گری مردمی در امر طب سنتی بالاست باید با نهایت دقت مسائل دنبال شوند.

وی با تاکید بر گسترش ابعاد کاری و توجه به روحیه نشاط و پویایی در دانشکده بیان داشت: توسعه و توجه به امر پیشگیری، آموزش، درمان و نوتوانی از جمله انتظارات ما از دانشکده طب سنتی ایرانی است که باید به آن اهتمام ورزید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: باید فعالیت ها و اقدامات دانشکده معرفی شده و در کنار برنامه ریزی ها به امور پژوهشی توجه داشته و در این زمینه نیز گام بردارید.

دکتر قدیر ضمن قدردانی از تلاش های دکتر مرادی در راستای خدمات رسانی به دانشکده، برای خانم دکتر نوجوان آرزوی موفقیت کرد.

دکتر سید حسن عادلی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز گفت: دانشکده طب سنتی ایرانی باید به قدری فعالیت داشته باشد که به دلیل این فعالیت ها شناخته شده و محل مراجعه مردم باشد و با تربیت دانشجویان در راستای گسترش طب سنتی ایرانی بکوشد.

وی عنوان داشت: دانشکده طب سنتی ایرانی در استان قم، ظرفیت این را دارد که در کشور به عنوان دانشکده الگو بدرخشد و باید از ظرفیت ها و موقعیت های موجود استفاده کرد.

دکتر حسین مرادی رئیس سابق دانشکده طب سنتی ایرانی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این مراسم گفت: این دانشکده از روزهای اولیه فعالیت خود در راستای آموزش و توجه به معرفی طب سنتی ایرانی کوشید و توانست با برگزاری دوره های مختلف برای اقشار مختلف، آگاه سازی را انجام دهد.

وی بیان داشت: بیش از ۴۰۰ جلسه با همکاری صدا و سیمای مرکز قم برگزار شد تا بتوانیم مباحث مربوط به طب سنتی ایرانی را مطرح و مطالبات مردم را پاسخگو باشیم.

همچنین در این دکتر فاطمه نوجوان سرپرست جدید دانشکده طب سنتی ایرانی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه گفت: طب سنتی ایرانی دارای جایگاه عمیقی بوده و کتب بسیاری نیز در این خصوص توسط دانشمندان ایرانی به رشته تحریر در آمده است.

وی گفت: ما در دانشکده به دنبال تربیت حکیم هستیم و با معرفی دقیق طب سنتی ایرانی و کارهای پژوهشی در توسعه این امر تلاش خواهیم کرد.