عمومی | دانشگاه رازی

اولین برنامه از سلسله سمینارهای تجربه صنعتی در دانشگاه رازی برگزار شد

اولین برنامه از سلسله سمینارهای تجربه صنعتی در دانشگاه رازی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، اولین برنامه از سلسله سمینارهای تجربه صنعتی ۲۰ آبان ماه ۱۳۹۸ با محوریت آشنایی دانشجویان با فعالیت‌های واحدهای صنعتی استان کرمانشاه و همچنین آشنایی مستقیم با تجارب شخصی کارآفرینان موفق استان، با حضور معاون و مدیران پژوهش و فناوری دانشگاه، صنعتگران، کارفرمایان، کارآفرینان دانشجویان در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی دانشگاه رازی برگزار شد.

دکتر بختیاری مدیر کارآفرینی، پژوهش‌های کاربردی و ارتباط با جامعه دانشگاه ضمن خوشامدگویی به میهمانان، اظهار داشت: سلسله سمینارهای تجربه صنعتی تا پایان سالجاری در چهار مرحله با هماهنگی خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه برگزار می‌شود که تاریخ دقیق برگزاری هر جلسه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ایشان برگزاری این سمینارها را فرصت مناسبی برای جهت‌دهی به اهداف دانشجویان و بهره‌مندی از تجربیات صنعتگران وکارفرمایان موفق استان دانست و ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله دانشجویان از این فرصت استفاده کنند و مسیر خود را با موفقیت پیش ببرند.

در ادامه مهندس جهانبخش شکری رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه و مدیرعامل شرکت جهان فولادغرب طی سخنانی، با اشاره به شش دهه تجارب کاری خود در بخش تولید و صنعت، اظهار داشت: ارتباط دانشگاه و صنعت بسیار حائز اهمیت است و موجب انتقال تجربیات صنعتگران به نسل جوان و پرانرژی برای رسیدن به موفقیت‌های روزافزون می‌شود.

ایشان کسب تخصص و تجربه در بخش صنعت و تولید را بسیار مهم دانست و خطاب به دانشجویان حاضر گفت: همه کارها روزی انجام می‌شود پس بگذارید شما شروع کننده باشید، به این باور داشته باشید که برای شروع همیشه نباید سرمایه و پول داشت بلکه با اقتدار، تفکر و مدیریت می‌توان به سادگی موانع را از سر راه خود برداشت.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه ادامه داد: خانواده شکری طی ۶۰ سال کار و تلاش و با ایجاد بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ، حرکت به سوی توسعه، گذر از پستی و بلندی‌های فراوان، ایجاد اشتغال و خدمت به خلق و باور داشتن به امانت‌داری در حال حاضر بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم ایجاد نموده است.

مهندس شکری بیان کرد: ابتدا خود را باور داشته باشید، احساس مسئولیت کنید، صداقت را همیشه همراه خود داشته باشید تا بتوانید صاحب اعتبار شوید، خواستن توانستن است، باید زحمت بکشید و کفش آهنین بپوشید، بزرگ فکر کنید و منافع ملی را در نظر بگیرید.

در ادامه مهندس مرزی دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه و دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی استان طی سخنانی اظهار داشت: ۱۸ سال از فعالیت خانه صنعت، معدن و تجارت استان می‌گذرد و طی سه سال گذشته اقدامات و فعالیت‌های قابل توجهی را به انجام رسانده و با وجود مشکلات در حال حاضر از برترین خانه‌های صنعت، معدن و تجارت کشور به شمار می‌آید.

ایشان حمایت و صیانت از واحدهای تولیدی در استان را از اهداف مهم خانه صنعت، معدن و تجارت دانست و گفت: خانه صنعت، معدن و تجارت استان بیش از ۱۱ انجمن تخصصی ثبت شده دارد و روسای این انجمن‌ها، هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان را تشکیل می‌دهند.

مهندس مرزی ایجاد مجتمع قضایی و اقتصادی برای رسیدگی به دعاوی اقتصادی با حضور قضات تخصصی، کارگروه کارشناسی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، کمیسیون حمایت و صیانت از سرمایه‌گذاری مشروع  و کمیسیون قضایی، انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه رازی برای ارتباط صنعت و دانشگاه و راه‌اندازی آموزشکده کارآفرینی را از اقدامات صورت گرفته توسط خانه صنعت، معدن و تجارت استان برشمرد.

در ادامه مهندس تنها رئیس انجمن صنایع غذایی استان کرمانشاه طی سخنانی ضمن بیان تجربیات شخصی خود در عرصه تولید و کارآفرینی اظهار داشت: پشتکار، اعتماد به نفس، ریسک‌پذیری، خودشناسی، ترسیم هدف و برنامه‌ریزی مناسب برای موفقیت ضروری است.

ایشان با تاکید بر اینکه دانش و تجربه برای حصول نتیجه مطلوب باید در کنار هم باشند، تصریح کرد: استان کرمانشاه منابع کافی و جوانان توانمند بسیاری دارد. پیشرفت این استان با دستان شما دانشجویان رقم می‌خورد دنیا به سمت توسعه حرکت می‌کند ما نیز باید با بهره‌مندی از دانش، آگاهی و تخصص در این مسیر گام برداریم. باید مطالبه‌گر باشیم و برای جامعه خود مفید واقع شویم.

پایان این برنامه با پرسش و پاسخ همراه بود.