عمومی | دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

اجرای الگوی تغذیه سالم و استاندارد سازی سلف سرویس / کیفیت غذا در هر وعده غذایی بررسی می‌شود


مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی سبزوارگفت: در راستای افزایش رضایتمندی دانشجویان از وضعیت تغذیه، همواره سعی شده است از بهترین و با کیفیت ترین موادغذایی جهت تهیه غذای دانشجویی استفاده شود.

وبدا سبزوار/ مهدی معتکف فربا اشاره به ارتقاء کیفیت خدمات دانشجویی به عنوان یکی از مهمترین موضوعات در گفتگو با خبرنگار وبدا اظهار کرد: طی چند سال اخیر دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در زمینه تغذیه دانشجویان پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است،به طوری که با ارائه برنامه‌های مختلف رفاهی سعی بر آن داشت تا مشکل صنفی دانشجویان را سامان دهد.

وی با اشاره به یکسان سازی رویه ها ورعایت استانداردهای مواد غذایی دانشجویان،افزود: در راستای افزایش رضایتمندی دانشجویان از وضعیت تغذیه، همواره سعی شده است از بهترین و با کیفیت ترین مواد غذایی جهت تهیه غذای دانشجویی استفاده شود.

مدیر دانشجویی دانشگاه با اشاره به بازنگری و اصلاح و تدوین جدول آنالیز غذایی دانشجویی، ادامه داد: نظارت مستمر بر تامین و تهیه مواد اولیه غذایی سالم و نظارت بر طبخ و توزیع غذا در وعده های نهار و شام و همچنین برنامه ریزی و تنظیم برنامه غذایی متناسب با فصل از جمله اقداماتی است که درراستای تغذیه سالم توسط کارشناسان مربوطه انجام می گیرد.

معتکف فربا اشاره به اجرای الگوی تغذیه سالم و استاندارد سازی سلف سرویس و تجهیزات اضافه کرد: در هر وعده غذایی کیفیت غذا بررسی وطی بازدید از غذای توزیع شده نمونه برداری وجهت تعیین وزن و کیفیت غذا و ارسال به آزمایشگاه مواد غذایی ارسال می گردد.

وی با بیان اینکه برنامه غذایی متنوع و مورد تایید شورای صنفی برای چهارهفته تنظیم می شود،بیان داشت: در نظارت بر پخت و توزیع غذای دانشجویان از مشارکت دانشجویان استفاده و نظر سنجی از دانشجویان به صورت پرسشنامه توسط امور تغذیه و همکاری شورای صنفی انجام و نواقص موجود برطرف می گردد.

معتکف فر تصریح کرد: افزودن دسرها وپیش غذاهای لازم در آنالیز غذایی، اجرایی کد گذاری سلف ها جهت آمار دقیق غذایی و اجرایی بهتر چند منو، برنامه ریزی و طراحی و اجرای برنامه غذایی ویژه در ایام خاص، استفاده از روش های اصلاحی بهبود کیفیت مواد اولیه غذایی و انجام اقدامات آموزشی و اطلاع رسانی اداره تغذیه و تهیه بروشور جهت ارتقا دانش تغذیه ای دانشجویان از دیگر اقدامات این حوزه به شمار می رود.

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی سبزوارخاطرنشان کرد: امور تغذیه و سلف سرویس دانشجویی این دانشگاه از لحاظ شاخص های کمی وکیفی جز دانشگاههای پیشرو می باشد و امید است با همکاری دانشجویان و مسئولین در راستای ارتقای هر چه بهتر خدمات رفاهی گام های موثری برداشته شود.