عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

برگزاری رصد آسمان شب به مناسبت هفته ترویج علم در آموزشکده رامسر

برگزاری برنامه رصدی ماه با تلسکوپ در آموزشکده ملاصدرا رامسر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای ، به مناسبت هفته جهانی ترویج علم ، رویداد رصد آسمان شب، دوشنبه ۲۰ آبان ۹۸ با حضور دانشجویان و اساتید ارجمند آموزشکده فنی و حرفه ای پسران رامسر (ملاصدرا) برگزار شد. در این برنامه علاقمندان آسمان شب با تلسکوپ و دوربین دوچشمی به رصد ماه و دیگر اجرام آسمان شب پرداختند. دکتر مهدی میرفتحی (دانش آموخته دکتری فیزیک) و کارشناس پژوهشی آموزشکده ضمن توضیح ویژگی های قمر زمین (ماه)، دانشجویان را با نحوه کار تلسکوپ نیز آشنا نمود. برنامه رصد آسمان شب با توجه به وضعیت آب و هوایی شهرستان رامسر برای آشنایی دانشجویان عزیز با زیبایی های خلقت کیهان و عظمت خالق آن؛ پروردگار یکتا به همت واحد پژوهش آموزشکده ملاصدرا رامسر، بصورت ماهانه برنامه ریزی و برگزار می شود.

با توجه به ابری شدن هوای رامسر در ساعات اولیه غروب ۲۰ آبان، دانشجویان در ابتدا با نحوه کار تلسکوپ و دوربین دوچشمی و تنظیمات آن آشنا شدند و بعد از حدود ۱ ساعت که آسمان شرقی رامسر عاری از ابر و صاف شد، فرصت رصد زیباییهای آسمان شب به خصوص قرص درخشان ماه برای علاقمندان فراهم گردید.

هفته جهانی ترویج علم نیز که این برنامه به همین مناسب برگزار شده است، رویدادی است که همه ساله هفته دوم نوامبر (هفته سوم آبان) در سراسر جهان و با شعار اصلی "علم برای صلح" برگزار می شود.

۱۹۵ ملتیم، یک زمین داریم و یک آسمان، بیشتر قدر بدانیم...