عمومی | دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

رسیدگی به بیش ۳۵۰ شکایت ثبت شده در سامانه بهداشت۱۹۰


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوارگفت:طی ۹ ماه اخیر بیش از ۳۵۰ شکایت بهداشتی در سامانه ۱۹۰ ثبت و پیگیری شده است.

وبدا سبزوار/ دکتر فاطمه نوده با اشاره به فعالیت شبانه روزی این سامانه در گفتگو با خبرنگار وبدا اظهار کرد: طی ۹ ماه اخیر بیش از۳۵۰شکایت در این سامانه ثبت و از سوی بازرسان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار پیگیری شده است که در مقایسه با زمان مشابه رشد قابل توجهی را به همراه داشته و این موضوع نشان اعتماد مردم به بازرسی ها دارد.

وی افزود: بیشترین شکایات ثبت شده در سامانه بهداشت ۱۹۰در خصوص بهداشت محیط ،مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و آب و فاضلاب بوده است.

دکتر نوده با بیان اینکه این سامانه جهت دریافت و رسیدگی به شکایات و گزارش های مردمی در مورد تخلفات بهداشتی است، اضافه کرد: این سامانه طوری طراحی شده است که تمامی اقدامات تا حاصل شدن نتیجه باید ثبت و پیگیری شود، شاکی با تماس مجدد با سامانه بهداشت ۱۹۰ و اعلام کد رهگیری از نتیجه اقدامات مطلع می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزواربا بیان اینکه اطلاعات فرد شاکی محرمانه است،خاطرنشان کرد:شهروندان گرامی می توانند،به صورت رایگان، بدون نیاز به پیش شماره و با تمامی اپراتورهای تلفن همراه و تلفن های ثابت، تنها با گرفتن شماره ۱۹۰ با سامانه تماس برقرار کرده و با راهنمایی تلفن گویا با کارشناسان بهداشت محیط مستقر در ستاد وزارت بهداشت ارتباط برقرار نمایند.