عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

جلسه آموزشی آشنایی با قوانین حقوقی و قضایی در برخورد با تخلفات بهداشتی برگزار شد

وبدا؛ مسئول روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد، از برگزاری جلسه آموزشی آشنایی با قوانین حقوقی و قضایی در برخورد با تخلفات بهداشتی در این مرکز خبر داد.
به گزارش وبدا ؛ رحمت الله تقی پور افزود: جلسه آموزشی آشنایی با قوانین حقوقی و قضایی در برخورد با تخلفات بهداشتی ویژه بازرسین بهداشت محیط و سلامت کار در سالن اجتماعات برگزار شد .
به گفته وی، این جلسه با هدف افزایش آگاهی کارشناسان بهداشت محیط با قوانین حقوقی و قضایی در برخورد با تخلفات بهداشتی در هشتمین روز از آبان ماه برگزار و یوسفی قاضی شعبه ۵ دادیاری در این جلسه ضمن بیان قوانین مرتبط با حوزه بهداشت و سلامت به تشریح قانون برخورد با تخلفات مواد خوراکی، آشامیدنی و بهداشتی مواد ۶۰۹ و ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی پرداخت .
تقی پور در ادامه به برگزاری همایش آموزشی پدافند غیر عامل اشاره داشت و افزود: همایش آموزشی هفته پدافند غیرعامل ۹۸ با حضور سرپرست و معاونت، مسئولین واحد های مختلف، کارشناسان و کارکنان مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد در سالن جلسات مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد برگزار شد.

به گفته وی، در این جلسه سرپرست مرکز، فرهنگ سازی موضوع پدافند غیرعامل و آموزش ویژه کارشناسان و کارکانان و مردم را از مهمترین اولویت های پدافند غیرعامل برشمردند و هفته پدافند غیرعامل را فرصت مغتنمی برای اشاعه پدافند غیرعامل در بین مردم و مسئولین عنوان کرد و افزود: هفته پدافند غیرعامل سال ۹۸ با شعار "پدافندغیرعامل، مقاومت و بازدارندگی با رونق تولید" از تاریخ هشتم لغایت چهاردهم آبان برگزار می شود.
تقی پور گفت: در ادامه برنامه آموزشی با همین عنوان برگزار و یزدانی مدرس این برنامه اظهار داشت:علی‏رغم اینکه کشورهای غربی به ویژه آمریکا از هر استدلالی برای اتهام زنی به گروه‏های به اصطلاح تندرو استفاده می‏کنند، اما یکی از جالب‏ترین نکات این است که بزرگ‏ترین استفاده کنندگان از مواد شیمیایی میکروارگانیسم‏ها و تروریسم بیولوژیکی علیه جان انسان‏ها، سازمان‏های اطلاعاتی کشورهای قدرتمند غربی و رژیم صهیونیستی هستند که از این راه برای حذف بی سر وصدا و بدون ردپای رقبا و مخالفانشان بهره می‏برند.
وی تصریح کرد: مسئول واحد حراست مرکز با بیان اینکه عوامل بیولوژیک شامل موجودات زنده یا توکسین‌هایی هستند که قادر به کشتن یا ناتوان نمودن مردم، دام‌ها و از بین‌بردن محصولات هستند ادامه داد: سه دسته عمده از عوامل بیولوژیک که احتمالاً از آن‌ها می‌توان به عنوان سلاح استفاده کرد عبارتند از‌: باکتری‌ها‌، ویروس‌ها و توکسین‌ها و این درحالی است که نگهداری و کشت اغلب عوامل بیولوژیک کار فوق العاده سختی است.
وی گفت: یزدانی همچنین اظهار داشت: بسیاری از این عوامل زمانی که در برابر نور خورشید یا سایر عوامل محیطی قرار گیرند، فوراً از بین می‌روند، اما برخی از آن‌ها مانند اسپورهای کزاز یا سیاه‌زخم بسیار مقاوم هستند و می‌توان این عوامل را با پاشیدن آن‌ها در هوا یا از طریق ایجاد عفونت در حیوانات و انتقال این عفونت به انسان یا از راه آلوده کردن منابع آب و غذا پخش کرد.