عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس

موفقیت چشمگیر نشریه پژوهش های آبخیزداری

موفقیت چشمگیر نشریه پژوهش های آبخیزداری

نشریه پژهش های آبخیزداری در آخرین ارزیابی مجلات سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، رتبه گروه "الف" را دریافت نمود.

این نشریه، در پاییز سال ۱۳۶۷ با نام نشریه امور دام در کمیته امور دام و آبزیان وزارت جهاد وقت شروع به انتشار یافت. از شماره ۵ با ادغام کمیته‌های کشاورزی و امور دام و آبزیان با نام نشریه کشاورزی و دام به انتشار خود ادامه داد. از شماره ۱۲ به بعد پس از اینکه معاونت آموزش و تحقیقات وزارت جهاد تصدی امور مربوطه را به عهده گرفت، با نام پژوهش و سازندگی ادامه فعالیت داد .

از شماره ۵۰ به بعد در راستای سیاست های وزارت علوم تحقیقات و فناوری در رابطه با تخصصی شدن نشریات علمی در دو گرایش منابع طبیعی و امور دام و آبزیان منتشر شد و از شماره ۵۳ پس از ادغام وزارتین جهاد و کشاورزی گرایش زراعت و باغبانی نیز به آن افزوده شد.

از پاییز ۱۳۹۶، با مجوز دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، این نشریه با امتیاز علمی- پژوهشی، به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس واگذار شد و با ترکیب جدید ادامه ی فعالیت می کند .

در آخرین ارزیابی نشریات سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی که در پاییز ۱۳۹۸ انجام شد نشریه پژوهش های آبخیزداری با ارتقاء قابل ملاحظه ای در بالاترین گروه "الف" ارزیابی قرار گرفت و حائز امتیاز ۹۰ از ۱۰۰ شد. این موفقیت بی نظیر در حالی رقم خورد که در زمانی که این نشریه به مرکز فارس واگذار شد (آبان ۱۳۹۶) این نشریه در گروه "د " و دارای امتیاز ۷ از ۱۰۰ بود.

خاطرنشان می شود مدیر مسئول کنونی این نشریه آقای دکتر ابراهیم زارع، سردبیر آن، آقای دکترسید آهنگ کوثر و مدیر داخلی مجله، دکترسید مسعود سلیمان پور می باشند.