برندسازی، نخستین گام در کشف ایده برای ایجاد کسب و کار
به گزارش روابط عمومی دانشگاه :
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد صبح امروز در نشست شورای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: برندسازی در دانشگاهها، نخستین قدم در کشف یک ایده یا مفهوم، برای ایجاد کسب و کار، جلب توجه و ایجاد جایگاه مطلوب، در بین دانشجویان و والدین است.
دکتر حسین سازگار افزود: در دانشگاه نسل سوم و چهارم، محور و فعالیت کانونی نظام دانشگاهی، بر مبنای کارآفرینی در تمام گروه های علمی است و ما امروز نیازمند آن هستیم تا به دور از هرگونه تعصب و بزرگنمایی، به بررسی نقاط ضعف و پتانسیلهای موجود پرداخته و بر اساس آن برنامهریزی و پیشروی کنیم.
وی بیان داشت: امکانات تحصیلی مانند خوابگاه، امکانات آموزشی و شهرت خوب دانشگاه به لحاظ استاندارد، کیفیت تدریس، شهرت استادان، مقالات ارائه شده و کارا بودن فارغ التحصیلان در بازار کار، ایجاد فرصت شغلی برای فارغ التحصیلان و هویت منطقه ای کشور می توانند نقش مهمی در برندسازی یک مجموعه دانشگاهی داشته باشند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد هم مانند دیگر دانشگاههای معتبر دنیا به منظور جذب بهتر و بیشتر دانشجو باید وارد مسیر تبلیغات و برندسازی شود.
وی افزود: برندسازی باید از بدنه داخل دانشگاه صورت گیرد که این امر مستلزم توجه به کارکنان دانشگاه و استادان و همسوکردن آنها در فرآیند برندسازی است.
دکتر مهدی جهانگیری مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد هم در این نشست در خصوص راه اندازی پویش کارآفرینی و چالش فناوری، راه اندازی سرای نوآوری و زیر مجموعههای آن، لزوم تشکیل هستههای فناور در گروههای مختلف تحصیلی و همچنین برگزاری کارگاههای تخصصی_آموزشی مطالبی را بیان کرد.
در پایان، اعضای حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص استفاده بیشتر و بهتر از پتانسیلهای دانشگاه های آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ارائه دادند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد صبح امروز در نشست شورای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: برندسازی در دانشگاهها، نخستین قدم در کشف یک ایده یا مفهوم، برای ایجاد کسب و کار، جلب توجه و ایجاد جایگاه مطلوب، در بین دانشجویان و والدین است.
دکتر حسین سازگار افزود: در دانشگاه نسل سوم و چهارم، محور و فعالیت کانونی نظام دانشگاهی، بر مبنای کارآفرینی در تمام گروه های علمی است و ما امروز نیازمند آن هستیم تا به دور از هرگونه تعصب و بزرگنمایی، به بررسی نقاط ضعف و پتانسیلهای موجود پرداخته و بر اساس آن برنامهریزی و پیشروی کنیم.
وی بیان داشت: امکانات تحصیلی مانند خوابگاه، امکانات آموزشی و شهرت خوب دانشگاه به لحاظ استاندارد، کیفیت تدریس، شهرت استادان، مقالات ارائه شده و کارا بودن فارغ التحصیلان در بازار کار، ایجاد فرصت شغلی برای فارغ التحصیلان و هویت منطقه ای کشور می توانند نقش مهمی در برندسازی یک مجموعه دانشگاهی داشته باشند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد هم مانند دیگر دانشگاههای معتبر دنیا به منظور جذب بهتر و بیشتر دانشجو باید وارد مسیر تبلیغات و برندسازی شود.
وی افزود: برندسازی باید از بدنه داخل دانشگاه صورت گیرد که این امر مستلزم توجه به کارکنان دانشگاه و استادان و همسوکردن آنها در فرآیند برندسازی است.
دکتر مهدی جهانگیری مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد هم در این نشست در خصوص راه اندازی پویش کارآفرینی و چالش فناوری، راه اندازی سرای نوآوری و زیر مجموعههای آن، لزوم تشکیل هستههای فناور در گروههای مختلف تحصیلی و همچنین برگزاری کارگاههای تخصصی_آموزشی مطالبی را بیان کرد.
در پایان، اعضای حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص استفاده بیشتر و بهتر از پتانسیلهای دانشگاه های آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ارائه دادند.