عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

فراخوان شرکت در چهارمین دوره طرح علمی تخصصی شهید احمدی روشن

بنیاد ملی نخبگان در راستای رشد و شکوفایی بیش از پیش دانشجویان مستعد کشور، در نظر دارد برای چهارمین سال متوالی، طرح شهید احمدی روشن را برگزار نماید.

به گزارش وب دا، بنابر اعلام بنیاد ملی نخبگان، در این طرح علمی و تخصصی که از سال ۱۳۹۶ آغاز به کار کرده است، دانشجویان برگزیده، با راهنمایی و مدیریت اساتید خبره دانشگاهی و متخصصان برتر در هسته‌های نخبگانی مساله محور، طی مدت نُه‌ماه به صورت گروهی برای حل یکی از مسائل کشور قدم برخواهند داشت.

طرح نخبه پروری شهید احمدی روشن، با ایجاد شبکه خبرگان دانشگاهی و صنعتی سعی در افزایش اعتماد دستگاه‌های اجرائی، مراکز علمی و بخش خصوصی با استفاده از توانمندی‌های دانشجویان مستعد ونخبه را دارد تا ضمن ارتقای روحیه خودباوری و مهارت‌های اجتماعی این دانشجویان مسائل راهبردی کشور شناسایی و در حل مشکلات جامعه  گام های مهمی برداشته شود.

مستعدین برتر شرکت‌کننده در طی دوره،  حین تجربه کار تیمی واقعی و بین رشته‌ای و  استفاده از دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی با توجه به عملکرد خود، بر اساس مقررات بنیاد علاوه بر استفاده از اعتبار هسته پژوهشی ، از مبلغ اعتبار ماهیانه برخوردار می‌شوند و می‌توانند در انتهای دوره، از امتیاز انجام فعالیت نخبگانی در سایر تسهیلات بنیاد، بهره‌مند شوند.

استقرار در فضای هم‌افزا در کنار هسته‌های پژوهشی دیگر، استفاده از شبکه آزمایشگاه‌های راهبردی کشور و شرکت در اردوهای علمی و فرهنگی از جمله مزیتهای دیگر این طرح علمی می باشد.

قابل ذکر است دانشجویان در صورت برخورداری از حداقل یکی از شرایط زیر، می‌توانند در فراخوان ثبت نام کنند:

•           مشمولان پشتیبانی‌های دانشجویی بنیاد در سال تحصیلی جاری؛

•           مشمولان پشتیبانی‌های دانشجویی بنیاد در سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ (در صورت دانشجو بودن در سال تحصیلی جاری)؛

•           دانشجویان سال‌های سوم  و چهارم مقطع کارشناسی با معدل بالای ۱۷؛

•           دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی با معدل بالای ۱۸.

*دانشجویان علاقه مند برای کسب اطلاع بیشتر در این خصوص، می توانند به اینجا مراجعه کنند.

{jcomments on}