عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر: اساتید چهره واقعی استکبار را برای دانشجویان بیشتر تبیین کنند

حجت‌الاسلام و المسلمین عباس دشتی در نشست مسئولین دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری و مدیران هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌های استان اظهار داشت: امروز بیداری ملت‌ها غوغا به پا کرده و دشمن از هر راهی برای تضعیف ایمان و اسلام واردشده، اما غافل از این است که در کنار هر ریزش، رویشی هم وجود دارد.

اساتید باید در برنامه‌های درسی خود اهتمام جدی به معرفی چهره استکبار داشته باشند


وی تصریح کرد: امروز هدایت نسل جوان به سمت ایمان و کسب تقوا به نتایج مطلوبی رسیده و اساتید به عنوان افسران جنگ نرم باید در برنامه‌های درسی خود اهتمام جدی به معرفی چهره استکبار داشته باشند و خودشان روحیه انقلابی را در جامعه منتشر و نگذارند با مسامحه بعضی افراد مسئول، این روحیه انقلابی و استکبارستیزی در جامعه به فراموشی سپرده شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین عباس دشتی بیان کرد: روز ۱۳ آبان، روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده که در واقع نماد مقابله مستضعفین جهان با مستکبرین است، در ۱۳ آبان سال ۴۳ حضرت امام (ره) را به جرم مقابله با استکبار تبعید و نیز در چنین روزی در سال ۵۷ تعداد زیادی از دانش آموزان را به جرم مقابله و تظاهرات علیه استکبار به شهادت رساندند، و نهایتاً تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام از وقایعی است که در این روز بزرگ اتفاق افتاده که می‌تواند الگویی برای مبارزه با استکبار در جامعه و تداوم مبارزه با مستکبرین باشد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر گفت: برانداختن حاکمیت و تضعیف نظام اسلامی از اهداف مهم استکبار جهانی بوده که برای تحقق این امر تمام توان و تلاش خود را بکار گرفته و تاکنون از هیچ‌گونه اقدامی علیه نظام اسلامی فروگذار نکرده است.
حجت‌الاسلام و المسلمین عباس دشتی خاطرنشان کرد: با افشای چهره استکبار جهانی در این روز تاریخ‌ساز عملاً حاکمیت و عملکرد استکبار به نقطه صفر رسیده و ماهیت اصلی آن برای همه ملت‌ها به اثبات رسیده است.
دبیر استانی مرکز هم‌اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاهی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر نیز به بیان چگونگی تشکیل کمیته‌های نیازسنجی در سطح دانشگاه‌ها و در سطح استان مطابق آیین‌نامه مربوطه پرداخت و گفت: دبیران مرکز هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌های استان می‌بایست نسبت به تشکیل این کمیته‌ها و احصاء موضوعات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای طرح در نشست‌های تخصصی اقدام کنند.
دکتر مراد علی فولادوند بیان کرد: نگرش بدبینانه ایرانیان نسبت به آمریکا نشات گرفته از سیاست‌های گذشته و حال دولت‌مردان آمریکا نسبت به ایران بوده و هست.
وی با بیان اینکه افزایش آگاهی قشر جوان به ویژه دانشجویان در کاهش بسیاری از مشکلات مهم است و افزود: ما اساتید با آشنایی دانشجویان با فرهنگ دینی و اسلامی ما و فرهنگ غرب باید شناسایی ماهیت و چهره واقعی استکبار به دانشجویان را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
هم‌زمان با یوم‌الله ۱۳ آبان نشست مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر با مسئولین دفاتر نهاد رهبری و مدیران هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌های استان در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار شد.

انتهای پیام/م.غ ۱۰۲۳


اخبار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را در کانال اطلاع رسانی ما دنبال کنید

https://chat.whatsapp.com/DMVSnqaN4f3LE5jqIuGJrI