عمومی | پژوهشکده مرکبات و میوه‌های نیمه‌گرمسیری

برگزاری دویست و هشتاد و دومین شورای پژوهشی پژوهشکده مرکبات و میوه‌های نیمه‌گرمسیری

برگزاری دویست و هشتاد و دومین شورای پژوهشی پژوهشکده مرکبات و میوه‌های نیمه‌گرمسیری

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده مرکبات و میوه‌های نیمه‌گرمسیری، دویست و هشتاد و دومین جلسه شورای پژوهشی در روز شنبه ۱۸ آبان ۹۸ با حضور دکتر مرتضی گل ‌محمدی ریاست پژوهشکده، معاونین، روسای گروه های تحقیقاتی در پژوهشکده مرکبات و میوه ‌های نیمه‌ گرمسیری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر گل محمدی رئیس پژوهشکده مرکبات و میوه‌های نیمه‌گرمسیری گزارشی از آخرین جلسه شورای تحقیقات موسسه تحقیقات علوم باغبانی و مصوبات آن را ارائه نمودند.

در ادامه ۴ عنوان پروپوزال جدید در تولید ارقام تتراپلوئید نارنگی و لیموترش، ارزیابی خسارت مگس میوه مدیترانه‌ای در باغ و انبار و حساسیت ارقام مختلف مرکبات و نارنگی، ارزیابی کارایی ترکیب کائولین بر کاهش تنش خشکی در نارنگی پیج و ارزیابی پوشش سایبان بر محافظت از تنش یخبندان مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

همچنین در این جلسه دو پروپوزال دانشجویی در مقطع دکتری با عناوین ارزیابی واکنش برخی ارقام تجاری مرکبات کشور نسبت به ویروس زردی رگ برگ روشنی مرکبات و بررسی ویژگی‌های فیزیکی‌شیمیایی، ترکیب های آنتی‌اکسیدانی و زیست فعال میوه و آب‌میوه‌ی سه رقم تجاری انار در ‏زمان برداشت و طی نگهداری در سردخانه مورد تصویب اعضاء قرار گرفت. در ادامه یک فقره گزارش نهایی پروژه خاص با عنوان اثر واکس براق کننده‌بر کیفیت میوه ی پرتقال تامسون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.