عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

بازدید مدیرکل هیات نظارت و ارزیابی دانشگاه فنی و حرفه ای و هیات همراه از مراکز فنی استان ایلام

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی استان ایلام،هیات نظارت و ارزیابی دانشگاه فنی کشور طی سفر دور روزه ای به استان از وضعیت دانشگاه فنی استان ایلام و واحد های تابع آن بازدید و بررسی بعمل آوردند.

قنبری رئیس دانشگاه فنی استان ایلام،در جریان بازدید هیات نظارت و ارزیابی دانشگاه فنی کشور ضمن خوش آمدگوئی،بازدید و برنامه  هیات مذکور را سازنده و باعث پیشرفت در کار قلمداد نمود و سپس با تشریح وضعیت دانشگاه فنی استان به بیان مشکلات پرداخت و اظهار داشت:با توجه به اینکه ایلام از مناطق کم برخوردار محسوب می شود نیاز است دانشگاه فنی و حرفه ای نگاه ویژه ای به مرکز فنی استان ایلام داشته باشد.

سپس دکتر موسوی مدیرکل هیات نظارت و ارزیابی با تشریح برنامه های دو روزه هیات،به ایراد سخن پرداخت و هدف از این بازدید را بررسی مشکلات و همکاری و همیاری در راستای مرتفع ساختن آنها عنوان نمود و گفت:دانشگاه فنی علی رغم دیگر دانشگاههای کشور که عهده دار تولید فناوری و گسترش مرزهای علمی هستند، دانشگاهی تکنیکال است که رسالتش کاربردی کردن و تجاری سازی فناوری تولید شده  جهت تامین نیروی مورد نیاز بازار کار است.

وی همچنین با بیان اینکه دانشگاههای فنی در کشور درگیر مشکلات مشابهی هستند اظهار داشت: نباید در مشکلات حل شده و بعنوان تابعی از آنها قرار گرفت بلکه باید تلاش کرد با استفاده از ظرفیت نیروهای موجود خود و از دیگر سو با تعامل با دیگر دستگاهها و نهادهای مرتبط و توانمندی در جذب اعتبارات استانی بر مسائل فائق آمد.

دکتر موسوی، ایلام را به جهت برخورداری از منابع نفتی و گازی، طبیعت بکر و موقعیت خاص جغرافیائی،دروازه عتبات عالیات بودن و محل تردد خیل عظیم زوار اربعین، استانی غنی توصیف نمود که این فرصت را در اختیار قرار می دهد تا مراکز فنی استان بتوانند با ایجاد رشته هایی چون هتل داری و رشته های مرتبط با حوزه های نفتی و گازی،متمرکز شدن بر بوم گردی و صنعت توریست،ایجاد بازارچه های فروش تولیدات رشته طراحی دوخت، در راستای کارآفرینی و درآمدزائی هدفمند گام بردارند.

دکتر موسوی در ادامه حضورش در استان با تشکیل جلسات متعدد به گفت و شنود در خصوص موضوعات مختلف با روسا،نیروها،اساتید و اعضای هیات علمی مراکز فنی استان نشست و به فراخور به ارائه طریق و اعلام نکته نظرات ارزنده خود در رابطه با آنها پرداخت.

ایشان همچنین به همراه هیات همراه از کارگاه ها،آزمایشگاه ها و بخشهای مختلف اداری،آموزشی، دانشجوئی،پژوهشی و خوابگاهی،بازدید و رصدهای مربوطه را در خصوص آنها بعمل آوردند.

شایان ذکر است در این بازدید، دکتر موسوی ضمن تاکید بر محور بودن و در اولویت قرار گرفتن نیاز دانشجو در برنامه کاری با بیان اینکه رفتار ما الگوی دانشجوست و در حقیقت رفتار عملی و کاری فردای دانشجو آیینه ی تمام نمای رفتار امروز ماست در فضائی صمیمانه با تعدادی از دانشجویان نیز دیدار و گفتگو داشتند و نکات ارشادی خود را در اختیار آنها قرار دادند.