عمومی | دانشگاه فرهنگیان

بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان در تمامی استان ها راه اندازی می شود

مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان در تمامی استان های کشور راه اندازی می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل ، روز سه شنبه مورخه ۱۴/۰۸/۱۳۹۸ دکتر مهدی احمدی  در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: یکی از اولویت‌های این مجموعه راه‌اندازی بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان در تمامی استان‌های کشور است که امروز شاهد افتتاح هشتمین شعبه این بنیاد در استان اردبیل هستیم..

وی با بیان این که بنیاد خیرین حامی دانشگاه‌ فرهنگیان  تا آخر آبان ماه در کلیه استان‌های کشور راه‌اندازی می‌شود ،بیان کرد: هدف از تاسیس این بنیاد  کمک به دانشگاه فرهنگیان در حوزه‌های مختلف است..

مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به این که این دانشگاه نیازمند توجه جدی است بیان کرد: انتظار می‌رود با مشارکت خیرین بتوانیم در حوزه فراهم‌سازی زیرساخت‌های دانشگاه فرهنگیان گام اساسی  برداریم..

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا در ۳۱ استان کشور شعبه این بنیاد را راه‌اندازی کرده و در اولین فرصت تکریم از واقفین و نیکوکاران را در عرصه دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم انجام دهیم و در این آئین از اصحاب رسانه و مطبوعات که شایسته‌ترین پوشش خبری را در راه‌اندازی این بنیاد در استان‌ها انجام دهند، به نوبه خود تقدیر خواهیم کرد.
مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان فلسفه وجودی دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم سابق را تامین معلم مورد نیاز آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان هم راستا با دانشگاه شهید رجایی در عمل به رسالت و وظیفه خطیر خود سعی می‌کنند تا شایسته‌ترین نیروها را تربیت کرده و تحویل نظام تعلیم و تربیت دهند تا نسلی صالح و شایسته به درجه تعالی و پیشرفت علمی برسند.

احمدی افزود: در سند تحول بنیادین به تربیت نیروی انسانی شاخص در تراز نظام اسلامی تاکید شده و این ماموریت به دانشگاه فرهنگیان سپرده شده اما در شان این دانشگاه نیست که فضاهای آموزشی آن در مدارس و فضاهای استیجاری برگزار شود.
وی تصریح کرد: براساس دغدغه‌های مقام معظم رهبری تعدادی از صاحب‌منصبان و دلسوزان دغدغه‌مند نظام تعلیم و تربیت گردهم آمده‌اند تا این بنیاد را تشکیل داده و در کنار بودجه‌های دولتی با جلب کمک‌های خیرین و نیکوکاران به احداث دانشگاه فرهنگیان و توسعه واحدها کمک کنند.

دکتر احمدی گفت :دانشگاه فرهنگیان فلسفه وجودی‌اش تربیت دانشجو معلم برای آموزش و پرورش است  که باید رسیدگی به این دانشگاه یکی از اولویت‌های اساسی باشد..

وی بیان کرد: محصول دانشگاه فرهنگیان معلمانی است که ۳۰ سال برای تعلیم و تربیت نسل آینده‌ساز کشور تلاش می‌کنند که در همین راستا باید با کمک خیرین و نیکوکاران بسترهای لازم را برای توسعه این دانشگاه فراهم کنیم‌.

مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان این که رشد و توسعه و پیشرفت کشور در راستای ارج نهادن به دانشگاه فرهنگیان است اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان برای همگان اهمیت ویژه‌ای دارد.

. دکتر احمدی با اشاره به تشریف فرمایی رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۱۹ اردیبهشت سال ۹۷ به دانشگاه فرهنگیان پردیس نسیبه تهران، بیان کرد: این دانشگاه مورد بی‌مهری قرار گرفته بود که رهبر معظم انقلاب نیز در تشریف فرمایی به دانشگاه فرهنگیان فرمودند که «نسبت به دانشگاه فرهنگیان کوتاهی شده است» و خواستار توجه جدی مسوولان به این دانشگاه شدند.