عمومی | سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران

چگونگی رسیدگی به تخلفات شرکت های خدمات آزمایشگاهی و کنترل کیفی، دستور کار کمیسیون نظام فنی و اجرایی

چگونگی رسیدگی به تخلفات شرکت های خدمات آزمایشگاهی و کنترل کیفی، دستور کار کمیسیون  نظام فنی و اجرایی

کمیسیون نظام فنی و اجرایی شورای مرکزی روز ۱۴ آبان تشکیل جلسه داد و برای تدوین پیش نویس ماده ۹۷ آیین نامه اجرایی رسیدگی به تخلفات شرکت های خدمات آزمایشگاهی و کنترل کیفی به بررسی و رایزنی پرداخت.

به گفته مهندس مریوانی دبیر کمیسیون مطابق ماده ۸۵ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، رسیدگی به تخلفات حرفه ای، انضباطی و انتظامی دارندگان پروانه اشتغال در هر استان بر عهده شورای انتظامی استان می باشد و با توجه به اینکه انجام هرگونه خدمات آزمایشگاهی اعم از ژئوتکنیک، مصالح ساختمانی ،بتن، جوش و .... مستلزم داشتن پروانه اشتغال از وزارت راه و شهرسازی و عضویت در سازمان استان می باشد، رسیدگی به هر گونه مشکلات و تخلفات شرکت‌ها به عهده شورای انتظامی استان است. گزارش روابط عمومی شورای مرکزی می‌افزاید: کمیسیون نظام فنی و اجرایی در بحث فرایند رسیدگی به تخلفات و تطبیق آن با ماده ۹۱ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان پیشنهاد کرد:
اخذ شکایت از اشخاص حقیقی و یا حقوقی مربوط به شرکت های خدمات آزمایشگاهی به روال معمول توسط دبیرخانه شورای انتظامی استان انجام و نظر شورا مطابق روال قانونی با استفاده از نظرات کارشناسان و کمیسیون های تخصصی بر اساس تبصره ۲ ماده ۸۷  آیین نامه اجرایی اعلام گردد.
بر اساس این پیشنهاد، نوع محکومیت مطابق جدولی به عنوان تبصره ۳ که در ۳۶ بند تنظیم شده و با بندهای ماده ۹۱ اصلاحیه مورخ اسفند ۹۴ اعلام می گردد.
به گفته وی، دستورالعمل پیشنهادی بعد از ارجاع به کمیسیون لوایح و حقوقی شورای مرکزی و دریافت نظرات اصلاحیه کمیسیون، در جلسه آتی مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.