عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

باهمت مدیران باتجربه در راه کاهش خطرپذیری و پدافند غیر عامل گام بر‌میداریم/ گزارش تصویری

دکتر سعید کشمیری در همایش سلامت در بلایا و پدافند غیرعامل گفت: حفظ و نگهداری از نیروهای انسانی، تاسیسات، تجهیزات و اسناد تنها در هفته پدافند غیرعامل خلاصه نمی‌شود و این حرکت همواره پویا است و در طول سال تداوم دارد.
دکتر کشمیری افزود: در حوزه سلامت می‌بایست برای تمام مخاطراتی که تهدیدکننده جان انسان است برنامه داشته باشیم و این مخاطرات را در قالب یک اطلس ثبت کنیم.
وی در ادامه به موضوع مهم برنامه‌های دانشگاه در سال جاری اشاره کرد و در تشریح اهمیت پدافند غیرعامل افزود: زندگی انسان همواره با وقوع حادثه روبرو است، مخاطرات متعدد با منشا طبیعی یا انسانی به‌سرعت یک‌چشم بر هم زدن قادر است زندگی را دگرگون کند و به‌گونه‌ای نشانه‌های حیات را از پهنه‌ای وسیع بزداید که گویی روزی حتی یک موجود زنده در آن نمی‌زیسته است، بر این اساس لزوم رعایت تمهیداتی پیشگیرانه برای مصون داشتن انسان‌ها از خطرات احتمالی ازجمله مواردی است که باید موردتوجه قرار گیرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به روایات و آیات متعدد قرآنی و دینی تصریح کرد: امنیت و سلامت از نعمت‌های پنهان است که خداوند به ما داده و دانشگاه علوم پزشکی توجه ویژه‌ای به لزوم رعایت پدافند غیرعامل در سلامت و بلایا و بهداشت در گروه‌های مشمول این قانون داشته و در تلاش است تا با به کار بستن این الزامات، میزان خسارت و تلفات جانی و مالی در حوادث احتمالی به حداقل برسد.
دکتر کشمیری با بیان اینکه در برنامه‌های حوزه سلامت استان اصول اساسی و مهم در پدافند غیرعامل موردتوجه قرارگرفته است خاطرنشان ساخت: ایمنی ازجمله این اصول است که رعایت آن در جامعه می‌تواند به کاهش آسیب‌پذیری مردم کمک کرده و مدیریت بحران در هنگام حادثه را آسان‌تر سازد.
به مناسبت نکوداشت هفته پدافند غیر عامل، همایش سلامت در بلایا و پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با همت کارگروه بهداشت و درمان و همکاری واحد آموزش سازمان اورژانس ۱۱۵ در سالن اجتماعات شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر برگزار شد.

انتهای پیام - ز.ن/۵۰۰۰


اخبار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را در کانال اطلاع رسانی ما دنبال کنید

https://chat.whatsapp.com/DMVSnqaN4f3LE5jqIuGJrI