عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

همایش "رسالت دانشجویی در استکبار ستیزی و مبارزه با نفوذ" در دانشگاه علوم پزشکی فسا برگزار شد

بمناسبت گرامیداشت ۱۳آبان، همایش رسالت دانشجویی در استکبار ستیزی و مبارزه با نفوذ همراه با بازخوانی اسنادلانه جاسوسی با حضور دکترسیدمحمدهاشم پوریزدان پرست دانشجوی پیروخط امام و حاضر در تسخیرلانه جاسوسی در دانشگاه برگزار گردید.

به گزارش وب دا فسا؛ در این همایش که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه و با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی و جمعی از دانشجویان برگزار شد، دکتر سید محمد هاشم پوریزدان پرست گفت:بعد از انقلاب، علی‌رغم بدی‌هایی که آمریکایی‌ها نسبت به ملت ایران کرده بودند، مانند کودتای ۲۸ مرداد، تحمیل کاپیتولاسیون به کشور و مردم ایران، وارد کردن ایران در پیمان نظامی سنتو و ارسال یک ژنرال آمریکایی بنام هایزر و اقدام به کودتا علیه انقلاب اسلامی در سال ۵۷ ، سفارت آمریکا را در کشور نبستند و ارتباط را قطع نکردند و آمریکا هنوز در کشور ما حضور داشت.

این دانشجوی پیروخط امام حاضر در تسخیرلانه جاسوسی افزود: اما آمریکا از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی توسط عوامل داخلی اش در ایران دست به توطئه‌های گوناگونی زد. جریانات کردستان، ترورها و مسائل داخل کشور مانند شورش‌ها، بمب گذاری‌ها و ... کاملاً مشخص بود که توسط آمریکا انجام می‌شود و حضرت امام هم دائماً این نکات را تذکر می‌دادند که این‌ها عوامل آمریکا هستند.

وی با بیان اینکه امام، منافقین را آمریکایی اعلام کردند، بیان کرد: منافقین در دانشگاه ها حضور پر سر و صدایی داشتند و جو دانشگاه ها را مسموم می کردند و باعث تفرقه و اختلاف نظر بین بچه های خط امام می شدند .

پور یزدان پرست ادامه داد:همه ی اقدامات، کاملا به صورت علنی انجام می شد و سفارت آمریکا از این اقدامات حمایت می کرد. گروه فرقان جزو گروه هایی بود که توسط سفارت آمریکا مورد حمایت قرار می گرفت که بعدا اسناد آن در تسخیر لانه جاسوسی، کشف و ضبط گردید.

این استاد دانشگاه ضمن ارائه توصیه خود به دانشجویان انقلابی خاطر نشان کرد:انقلاب در هر صورت برای استقلال و آزادی و بازگشت به معنویت و اسلام تشکیل شده است و توفیق های عظیمی در این سال ها به دست آورده ایم. از جهت علمی و فنی خیلی پیشرفت کرده ایم و به مرحله خودکفایی رسیده ایم. حالا که این انقلاب را انجام داده ایم، باید تا آخر ادامه بدهیم. ملت را باید بسیج کنیم، هم استاد و هم دانشجو برای رسیدن به هدف های متعالی بسیج شوند و اگر لازم باشد باید همه چیز را فدای آرمان هایمان کنیم.

در ادامه مسوولین، دانشجویان و حاضرین در این همایش سوالات خود را مطرح کردند که توسط سخنران همایش پاسخ داده شد.

دکتر سید محمد هاشم پوریزدان پرست استاد رشته اقتصاد دانشگاه شیراز و از دانشجویان مسلمان پیرو خط امام است که در جریان تسخیر لانه جاسوسی و وقوع انقلاب دوم حضور داشته است. دکتر یزدان پرست در زمان تسخیر لانه جاسوسی از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی بوده است .