عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

استفاده از ظرفیت های مردمی، گامی موثر در کنترل بیماری های غیرواگیر است

به گفته دکتر علیرضا مهرعلیان، رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، استفاده از ظرفیت های مردمی، گامی موثر در کنترل بیماری های غیرواگیر است.

ایشان، این مطلب را در جمع مردم مشعلدار اظهار کرد و افزود: در قالب تشکیل کانون سلامت در محلات و با توجه به علاقمندی مردم مشعلدار، برنامه های حوزه بهداشت و سلامت را می توانیم راهبری کنیم.

دکتر مهرعلیان، بیان کرد: چون مسوولیت سلامت، مربوط به وزارت بهداشت است، همه بخش ها از حوزه های بهداشت و درمان انتظاراتی دارند، ولی لازم است که وزارت بهداشت برای بهبود خدمات، بتواند از همه ظرفیت ها استفاده کند. ایشان ادامه داد که یکی از این ظرفیت ها، مردم هستند، زیرا با حضور گروه های مردمی، موفقیت قابل توجهی به دست خواهد آمد.

دکتر مهرعلیان، از وجود آمار ۳۵ درصدی ابتلا به فشار خون و ۱۰ درصدی ابتلا به دیابت اظهار نگرانی کرد و خواستار اصلاح شیوه زندگی و افزایش سطح سواد سلامت مردم شد و البته نقش بانوان خانه دار را در این امر، مهم دانست.

این برنامه، روز ۱۲ آبان ۱۳۹۸ در حسینیه روستای مشعلدار برگزار شد و در ادامه، پس از اینکه افراد کاندید، خود را معرفی کردند، طبق آرای مردم، لیلا عباسی، به عنوان دبیر و محمدعلی ربانی و یونس رضایی، به عنوان جانشین دبیر انتخاب شدند.