عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

تاکید سرپرست دانشگاه بر ضرورت شکستن مرزهای بین علوم بالینی و پایه



سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، برگزاری کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین را نمادی از همکاری مشترک علوم پایه و بالینی دانست و بر ضرورت شکستن مرزهای بین این دو علم تاکید کرد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر علیرضا زالی سرپرست دانشگاه در نشستی با اعضای کمیته علمی و اجرایی دوازدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین که توسط جامعه علوم آزمایشگاهی ایران از ۲۱ تا ۲۳ آذرماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار می شود، دیدار و گفتگو کرد .

دکتر زالی رییس دوازدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین در این نشست، کنگره مذکور را نمادی از همکاری مشترک علوم پایه و بالینی دانست و گفت: پیوند بیشتر علوم پایه و بالینی یکی از الزامات تحول در آموزش علوم پزشکی است.

وی با بیان این که ارتباط بین علوم پایه و بالین از مواردی است که باید به آن توجه شود، از پیشگامی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در زمینه ادغام و در هم پیوستگی علوم پایه و بالینی به عنوان یکی از اصلی ترین برنامه های استراتژیک آموزشی خبرداد.

رییس دوازدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین با توجه به پیام روشن این گردهمایی علمی مبنی بر ادغام علوم پایه و بالینی در منظر آزمایشگاه، بهترین نسل مخاطب این کنگره را دانشجویان برشمرد و گفت: حضور دانشجویان به عنوان نسل آینده ساز گامی موثر در راستای اعتلای خدمات رسانی به بیماران است.

وی تاکید کرد: باید توجه به بخش کمیته دانشجویی این کنگره نسبت به سایر کنگره ها کاملا متمایز باشد .

سرپرست دانشگاه در ادامه سخنان خود بر مواردی نظیر حذف کاغذ از مراحل اجرایی کنگره، الکترونیکی شدن ثبت نام و اطلاع رسانی، اطلاع رسانی گسترده و رسانه ای درباره نحوه برگزاری کنگره، برگزاری نشست خبری پیش از کنگره و تبیین مسایل و موضوعات صنفی آزمایشگاهی، برگزاری پنل های ویژه، نشست ریاست دانشگاه با اساتید و مهمانان خارجی اشاره کرد.

دکتر زالی برگزاری کنگره های تخصصی را فرصتی مناسب برای ارایه بحث های صنفی و بیان مسایل و مشکلات موجود در حوزه سلامت ذکر کرد.

وی با بیان این که آزمایشگاههای کشور علیرغم تحریم و مشکلات اقتصادی عموما با تمرکز بر سلامت مردم خدمات با کیفیتی ارایه می د هند خاطرنشان کرد: تلاش های متولیان این حوزه در راستای افزایش سلامت مردم ستودنی است.

سرپرست دانشگاه در ادامه توصیه کرد: پانلی تخصصی با عنوان تقلیل آثار سوء تحریم با نگاههای علمی و حفظ کیفیت آزمایشگاه با محوریت اقتصاد مقاومتی برگزار شود که در آن مضامینی نظیر مشکلات آزمایشگاه در تحریم، اقتصاد مقاومتی در آزمایشگاه، آثار تحریم و میانبرهای مقابله با تحریم در آزمایشگاهها  مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

دکتر زالی بحث و تبادل نظر درباره محورهایی نظیر استفاده بهینه از تکنولوژی، موثر بودن تکنولوژیهای نوین و نحوه استفاده هوشمند از آن، اولویت بخشیدن به تکنولوژی ها و هزینه اثربخشی استفاده از تکنولوژیهای آزمایشگاهی را در کنگره مذکور ضروری دانست.

توجه به بومی سازی، اقتصاد خود اتکایی در آزمایشگاه و حرکت به سوی خودکفایی درحوزه علوم آزمایشگاهی از دیگر مواردی بود که دکتر زالی بر ضرورت توجه به آن تاکید کرد.

سرپرست دانشگاه با اشاره به اهمیت استمرار فعالیت های دبیرخانه ای پس از پایان کنگره، اظهار کرد: باید در پایان هر کنگره ای مقالات، پنل ها و سخنرانی ها آنالیز و برسی شود و تیم دبیرخانه به صورت هدفمند نتایج و دستاوردهاعلمی این نشست ها به شکلی مدون ارائه دهند.

در بخش دیگری از این نشست دکتر فاطمه فلاح دبیر علمی کنگره و استاد بخش میکروب شناسی دانشکده پزشکی به ارایه گزارشی درباره برنامه های کنگره، مهمانان، اساتید و محققان بین المللی، بازدید مهمانان خارجی از بخش های مختلف دانشگاه،  نحوه تبادل علمی دانشجو و استاد پرداخت.

انتهای پیام/