عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

آموزش نشانگر رنگی در دبستان پسرانه چمران منطقه ۶ تهران

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو روز دوشنبه ۱۳ آبان ۹۸  اقدام به برگزاری جلسه آموزشی با عنوان انتخاب صحیح محصولات سلامت‌محور (با محوریت توجه به نشانگر رنگی تغذیه‌ای، کاهش مصرف قند، نمک و چربی)، در محل دبستان پسرانه چمران منطقه ۶ تهران کرد.
مهندس بیتا نافعی کارشناس اداره نظارت بر مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی گفت: تغذیه سالم، علاوه بر اینکه سلامت افراد را تضمین می‌کند، باعث می‌شود تا هزینه‌های درمان ناشی از تغذیه مواد غذایی ناسالم و بعضاً آلوده نیز کاهش چشمگیری یابد.
وی افزود: نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای بر روی محصولات غذایی و آشامیدنی مشاهده می‌شود و درواقع یک راهنمای سریع است که باهدف افزایش آگاهی مصرف‌کنندگان، اصلاح الگوی مصرف و در جهت ارتقاء سلامت جامعه بر روی برچسب محصولات غذایی و آشامیدنی درج شود.
کارشناس اداره نظارت بر مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی تصریح کرد: با توجه به خطرات مصرف بی‌رویه نمک، چربی و قند در سلامت انسان، نشانگر رنگی بر اساس میزان چربی کل، اسیدهای چرب ترانس، میزان قند و نمک (کلرید سدیم) در هر سهم ماده غذایی یا ۱۰۰ گرم یا میلی‌لیتر ماده غذایی، طراحی‌شده است. همچنین بر روی این برچسب اطلاعاتی از قبیل میزان انرژی یا کالری موجود در صد گرم از محصول نشان داده می‌شود. در این برچسب از سه رنگ قرمز (زیاد)، نارنجی (متوسط) و سبز (اندک) استفاده‌شده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تنوع مواد غذایی و آشامیدنی، برچسب نشانگر رنگی این امکان را به مصرف‌کننده می‌دهد تا ماده غذایی مناسب و کم‌خطرتری را انتخاب کند.
خبرنگار و عکاس خدیجه آب پر