عمومی | دانشگاه جامع علمی کاربردی

آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد

به گزارش ستاد خبری پانزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی، آیین اختتامیه این جشنواره، صبح امروز ۱۳ آبان ماه با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور، حجت الاسلام والمسلمین پوررضا مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان قم، دکتر سیداحمدرضا پیش بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر محمدحسن نادری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی قم، جمعی از مدرسین و دانشجویان شرکت کننده در این جشنواره، در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر محمد حسن نادری دبیر جشنواره و رئیس واحد استانی قم در سخنانی بیان کرد: بیش از ۱۰ هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند؛ ۱۱۱ نفر برگزیده این جشنواره بودند که دراین آیین حضور دارند.

وی اظهار داشت: این جشنواره که در ۶ بخش و۳۴ رشته برگزار شد، ویژگی‎های خاصی نسبت به دوره‎‌های قبلی داشت؛ از جمله اینکه آثار به شکل مومضوعی درخواست شده بود وتولید محتوا بر اثر پیش بینی دبیرخانه انجام شد.

دکتر محمد حسن نادری گفت: داوری آثار به شکل متمرکز انجام شد که سهولت شرکت شرکت کنندگان را فراهم کرده بود؛ یکسان‌سازی امر داوری از مهمترین ویژگی‎های این جشنواره بود.

وی در این مراسم، لازمه استکبارستیزی را اتصال جامعه و به خصوص نسل جوان و دانشجو به قرآن و عترت دانست.

در ادامه این مراسم، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: فرمان الهی تبلیغ در قرآن امری موکد و بسیار مهم است و دانشجویان و مدرسین قرآنی وظیفه سنگینی در این زمینه دارند؛ امیدواریم بتوانیم در برنامه‎های این دانشگاه و سرفصل های دروس و رشته های دانشگاهی مفاهیم قرآن و اهل بیت(ع) را تقویت کنیم.

وی یادآورشد: اگر سرفصلی در دو دهه پیش هنوز فعال است به معنی کم کاری در عرصه آموزشی است که باید به هر شکل جبران شود.،

دکتر سید احمد پیش بین بیان کرد: در آینده به دنبال آن هستیم که دانشجویان برگزیده بتوانند در دو رشته به شکل همزمان تحصیل کنند یعنی جدای رشته مهارتی بتوانند در یک رشته قرآنی و معرفتی نیز تحصیل کنند که در آینده در صورت تصویب جزییات آن بیان خواهد شد.

در ادامه آیت‎الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تقدیر از مدیران عالی دانشگاه جامع علمی کاربردی نسبت به این اهتمام مبارک گفت: وقتی انسان، دردهای خود را شناخت نیازمد یک شوق درونی برای عبور از سطح زندگی مادی و رسیدن به جهان‎های دیگر است؛ این مسابقات و تفسیرها و... مقدمه همین مساله است؛ اساتید و نخبگان قرآنی باید در این سطح متعالی حاضر شوند؛ جامعه قرآنی باید دردهای خود را قرآن درمان کند.

آیت‎الله اعرافی تصریح کرد: باید از دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز ممنون باشیم که چنین اهتمام مبارکی که در حوزه نظام آموزشی کشور ما مغفول مانده بود را دارند که این چنین عرصه های معنوی را با دانش و عمل و فن ترکیب کنند تا به نتایج ارزشمند برسیم.

گفتنی است پیش از اهدای جوایز به ۱۱۱ نفر از برگزیدگان این جشنواره آیین رونمایی از دو اثر مجموعه آثار پژوهشی منتخب و همچنین آثار هنری برگزیده دوره‎های پیشین این جشنواره از دیگر برنامه های این مراسم بود.