عمومی | دانشگاه شیراز

پیام رئیس دانشگاه شیراز به مناسبت روز ۱۳ آبان

به نام خدا


روز ۱۳آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام گذاری شده، نقطه ی عطفی در تاریخ پرافتخار ایران عزیز اسلامی است. تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، قتل عام دانش آموزان مبارز در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ که در لبیک به فرمان رهبر فقید انقلاب، بر طاغوت زمان خروشیدند و بالاخره تسخیر لانه ی جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ به همت دانشجویان شجاع پیرو خط امام (ره)، که به تعبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی، انقلاب دوم نامیده شد.
این هر سه رویداد مهم که نقش موثری در انقلاب اسلامی داشتند، هماره یادآور خرد، بینش و فعالیت های حماسه ساز و غرورآفرین دانش آموزان و دانشجویان عزیز کشور است که فریاد استکبار ستیزی ایرانیان را در صحنه های بین المللی طنین انداز کردند.
اکنون در چهارمین دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، پیام ها و درس های فراوان مجموعه رویدادهای این روز تاریخی، برای نسل حاضر و نسل های آینده بیش از پیش شایان توجه است. چکیده ی این پیام ها ضرورت هوشیاری در برابر توطئه ها و هجمه های دشمنان، به ویژه لزوم هوشمندی نسل جوان و خودباوری و اتکا به نفس آنان در جهت نیل به پیشرفت و اقتدار کشور است؛ چراکه به یقین فردای این انقلاب به دستان آن ها رقم خواهد خورد و البته یقین داریم که با هوش و خردمندی، خلاقیت و نوآوری و درک و بینش این عزیزان بهترین ها برای انقلاب و ایران عزیز اسلامی رقم خواهد خورد.
اینجانب به نمایندگی از جامعه ی بزرگ دانشگاه شیراز، ضمن گرامیداشت و تهنیت این روز مبارک به همه ی دانش آموزان عزیز کشور، امیدوارم همه ی این عزیزان با درک موقعیت حساس کنونی و اتحاد و همدلی با دیگر اقشار جامعه، همچنان در مسیر حق استقرار داشته باشند. موفقیت، بهروزی و سربلندی همگان را از خداوند متعال خواستارم.

حمید نادگران
رئیس دانشگاه شیراز