عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

دوره آموزشی فعالیت جسمانی و تاثیر آن بر سلامت روانی و جسمانی زنان در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار شد

وبدا؛ مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در امور بانوان و خانواده، از برگزاری دوره آموزشی فعالیت جسمانی و تاثیر آن بر سلامت روانی و جسمانی زنان به مناسبت هفته سلامت بانوان ایرانی در این دانشگاه خبر داد.
به گزارش وبدا؛ دکتر پردانه فتاحی افزود: این دوره آموزشی به همت امور بانوان دانشگاه و با همکاری مرکز بهداشت استان در دوازدهمین روز از آبان ماه ۹۸ با حضور دکترهمتی متخصص فیزیولوژی ورزشی، و کارشناس ارشد و مسئول کنترل کیفی اداره کل انتقال خون استان در سالن اجتماعات معاونت درمان برگزار شد.
وی با اشاره به نامگذاری دهم لغایت شانزدهم آبان ماه بعنوان هفته سلامت بانوان ایران (سبا)، افزایش میزان فعالیت بدنی در گروههای مختلف زنان در محیط کار و زندگی با تاکید بر تاثیر فعالیت بدنی بر سلامت روان و شادابی زنان و ایجاد نشاط و شادابی فردی و اجتماعی مانند بهبود خلق، کاهش اضطراب، افزایش هورمونهای شادی بخش، کاهش استرس، بهبود کارکرد مغزی و پیشگیری از اختلال حافظه و بهبود اعتماد به نفس و تصویر بدنی را از اهداف برگزاری این دوره آموزشی برشمرد.
به گفته وی، در ادامه نیز شرایط اهدای سلول های بنیادی خون ساز تشریح و به سوالات متداول درباره اهدای خون بانوان توسط کارشناس مربوطه پاسخ داده شد.