عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: فلسفه خانه مشارکت، فراهم کردن بستر برای مشارکت همگان در امر سلامت است/ سند جامع سلامت با استفاده از پتانسیل و ظرفیت انسانی منطقه تدوین می‌شود

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان، دکتر حیدر عزیز نژاد در نشست انتخابات خانه مشارکت مردمی در شهرستان کنگان اظهار داشت: سند جامع سلامت شهرستان، سندی راهبردی است که سلامتی جسمی، روانی، اجتماعی و محیطی جامعه در آن لحاظ شده که این سند با به‌کارگیری و استفاده از تمامی پتانسیل و ظرفیت انسانی و نخبگان منطقه تنظیم و تدوین می‌شود.
وی تصریح کرد: یکی از نکات برجسته در تدوین سند جامع سلامت مشارکت مردم و سمن‌ها و بهره‌گیری از نظرات و راه‌کارهای آن‌ها در ارتقاء سطح سلامت جامعه است.
دکتر حیدرعزیز نژاد ضمن اشاره به این نکته که هیچ دولتی به‌تنهایی قادر به تامین سلامت به صورت جامع و کامل نیست، اضافه کرد: با اقدامات پیشگیرانه می‌توان جلوی خیلی از بیماری‌ها را گرفت و باید بستر آن را برای مشارکت همگان در امر سلامت و خود مراقبتی فراهم کرد و فلسفه خانه مشارکت نیز همین است، چرا که اعضای خانه مشارکت واسطه بین مردم و نهادهای متولی سلامت هستند.
رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت مواد غذایی استان بوشهر بیان داشت: ایجاد خانه مشارکت مردم برای تحقق اهداف سلامت امری ضروری بود چرا که حضور نمایندگان مردم و سازمان‌ها در کنار نظام سلامت به عنوان یک فرصت مغتنم محسوب می‌شود.

نظام‌نامه سلامت نقش تاثیرگذاری در سلامت جامعه دارد


معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان نیز با اشاره به نقش تاثیرگذار نظام‌نامه سلامت در جامعه گفت: نظام‌نامه سلامت در هر شهرستان و بر اساس مشکلاتی که مردم در حوزه‌های مختلف تاثیرگذار بر سلامتی خود دارند تهیه می‌شود.
فاطمه آهو خوش بیان کرد: این نظام‌نامه متشکل از پیام گذاران سلامت، خانه مشارکت، پیام‌رسانان سلامت، اندیشگاه سلامت، کمیته پیوست و کمیته دیده بانی سلامت است.
وی تصریح کرد: اعضای خانه مشارکت مردمی در سلامت شهرستان با تشکیل جلسات دوره‌ای و احصا مشکلات و معضلات بهداشتی اولویت دار منطقه پس از نقد و بررسی به تهیه و تدوین سند جامع سلامت شهرستان اقدام خواهند کرد.
مسئول امور هماهنگی حوزه مشارکت‌های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز با بیان اینکه این نظام‌نامه بر سلامتی افراد جامعه تاثیرگذار است اظهار داشت: نظام‌نامه سلامت که بر سلامتی افراد جامعه تاثیرگذار است تدوین و اجرا می‌شود.
حجت‌الاسلام محمود عبدالهی بیان کرد: در واقع این نظام‌نامه و سند، یک چارچوب کامل در مورد سلامت است که بر اساس آن با تشکیل کارگروه‌های تخصصی به شناسایی مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت در شهرستان می‌پردازد.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان، انتخابات خانه مشارکت مردمی در شهرستان کنگان برگزار شد.
در این نشست از میان پنج نفر کاندیدای ریاست خانه مشارکت مردمی سلامت شهرستان کنگان، علی محمد پور با اکثریت آراء به عنوان رییس خانه مشارکت مردمی در سلامت شهرستان کنگان برای مدت دو سال انتخاب شد.
این نشست در سالن فرمانداری شهرستان با حضور معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری، ریس دبیرخانه سلامت و امنیت مواد غذایی استان بوشهر، مسئول امور هماهنگی حوزه مشارکت‌های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، رییس و معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان و کلیه اعضاء خانه مشارکت برگزار شد.

انتهای پیام/م.س ۳۰۷۰


اخبار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را در کانال اطلاع رسانی ما دنبال کنید

https://chat.whatsapp.com/DMVSnqaN4f3LE5jqIuGJrI