عمومی | دانشگاه علم و صنعت ایران

ارائه آخرین یافته‌های تحقیقاتی راه‌آهن ایران در کنگره ریلی ژاپن توسط دانش آموخته دانشکده مهندسی راه آهن

ا رائه آخرین یافته‌های تحقیقاتی راه‌آهن ایران در کنگره ریلی ژاپن توسط دانش آموخته دانشکده مهندسی راه آهن


مهندس عسل فرج پور (دانش آموخته دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه)، با حضور در کنگره بین‌المللی ریلی ژاپن، مقاله خود را به صورت سخنرانی ارائه کرد .
کنگره بین‌المللی ریلی ژاپن، توسط شرکت های راه آهن فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلستان و آمریکا تاسیس شده و هر سه سال یکبار برگزار می شود و مهندس فرج پور در آن مقاله خود را با موضوع «بررسی رابطه کیفیت خدمات ریلی با رضایت مسافران از رویکرد تحلیل عاملی و مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) » ارائه کرد که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت .
مهندس فرجپور بیان کرد: مطالعه موردی این تحقیق شامل ارزیابی نقطه نظرات ۳۰۰ نفر از مسافران قطار حومه ای است که به صورت تصادفی انتخاب شده بودند . بنا بر گفته وی، جهت شناسایی عوامل موثر بر خدمات، هشت مدل مختلف ارائه شد که شامل ۶ مدل با ارزیابی ساختاری بود و اجرای یک مدل پیشنهادی نرم افزاری نیز در این کنگره در ژاپن ارائه شد .
دانشجوی سابق دانشگاه علم و صنعت ایران اضافه کرد: تحلیل عاملی مدل برتر ایجاد شده، شامل ۵ متغیر پنهان: ۱) امنیت و ایمنی ۲) ویژگی های مسیر و سرویس ۳) اطلاع رسانی ۴) راحتی ۵) قابلیت اطمینان و ۱۹ متغیر آشکار در این یافته های عملی و تحقیقاتی مورد بررسی قرار گرفته است .
به گفته وی، یافته های این تحقیق نشان می دهد، فاصله بین ایستگاه راه آهن تا مقاصد مسافران و تواتر سفر افراد در مسیر قطارهای حومه ای، بیشترین اثر را بر بهبود سطح رضایتمندی آنان در استفاده از این حمل و نقل سبز در حومه کلانشهرها دارد .
مهندس فرجپور افزود: توسعه حمل و نقل درب به درب و تدارک بلیت های مدت دار با قابلیت استفاده مکرر می تواند راه حل هایی مشوق برای بهبود هرچه بیشتر رضایت مسافران باشد .
شایان ذکر است، دوازدهمین کنگره بین المللی تحقیقات ریلی ژاپن، ۲۸ اکتبر (۶ آبان) در شهر توکیو آغاز شد تا اول نوامبر (۱۰ آبان) ادامه داشت.این کنگره علمی تحقیقاتی فرصتی برای تبادل نظر مهندسان و محققان حوزه ریلی در سطح بین المللی است که مقاله سه محقق ایرانی مورد پذیرش قرار گرفت و تنها امکان حضور یک محقق ایرانی( عسل فرجپور) در این کنگره فراهم شد.

Sapp.ir/iust_iran