عمومی | دانشگاه گیلان

بیانیه دانشگاه گیلان به مناسبت یوم ا... ۱۳ آبان

سیزدهم آبان یکی از درخشان ترین صفحات تاریخ حماسی ملت بزرگ ایران در مبارزه با استکبار جهانی و زیاده خواهی ایادی اوست. یوم الله ۱۳آبان یادآور تبعید امام خمینی است که در سال ۱۳۴۳ در دفاع از کیان و استقلال ملت بزرگ ایران شجاعانه به لایحه ننگین کاپیتولاسیون فریاد برآورد وقتی رژیم وابسته به استکبار با افشاگری روشنگرانه حضرت امام مواجه شد، از همراهی ملت بیدار ایران با رهبر الهی خویش به هراس افتاد، در روز ۱۳آبان همان سال دست به تبعید امام زد.

در آبان سال ۱۳۵۷ دانش آموزان فرزندان، معنوی حضرت امام در شرایطی که نهضت بیداری ملت ایران روز به روز فراگیرتر می شد به صحنه آمدند و سینه های خویش را در برابر گلوله های مرگبار رژیم وابسته به استکبار جهانی سپرکردند و تعدادی به شهادت رسیدند.

در آغازین سالهای حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در ۱۳آبان ۱۳۵۸ نیز حرکت توفنده دانشجویان برای تسخیر سفارت آمریکا در ایران که به لانه جاسوسی معروف شده بود توسط رهبر کبیر انقلاب مورد تایید قرار گرفت و آن را انقلاب دوم و بزرگتر از انقلاب بهمن ۵۷ دانست.

البته این اقدام تنها برگ زرین اسلام خواهی و استقلال طلبی ملت بزرگ ایران نیست بلکه صرفاً مبدا استکبار ستیزی مردمی است که طی ۴۰ سال در مقابل همه تهدید های نظامی، اقتصادی و فرهنگی نظام سلطه ایستادگی کرده و مقاومت می کنند؛ مردمی که با دادن هزینه های سنگین به استحکام ساخت درونی نظام پرداختند و قله های علم و فناوری را فتح کردند و عزتمندانه پرچم اسلام و ایران را به اهتزاز درآوردند. آنان انقلاب اسلامی را در داخل و خارج از کشور گسترش دادند و با نصب العین قرار دادن نقشه راه در جنگ اقتصادی امروز توسط  استکبار جهانی و ایادی  وابسته به او نیز همچون جنگ نظامی و جنگ فرهنگی درصدد خلق حماسه ای دیگرند.

اینک در آستانه فرارسیدن سیزدهم آبان ماه، ما دانشگاهیان دانشگاه گیلان ضمن گرامی داشت این روز و ادای احترام به ارواح شهدای دانش آموز و کلیه شهدای انقلاب اسلامی ایران، همگام با سایر آحاد مردم در راهپیمایی ضد استکباری ۱۳ آبان شرکت نموده و حمایت همه جانبه خود را از حرکت استکبار ستیزی ملت بزرگ ایران به رهبری مقام معظم رهبری اعلام می داریم.

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان

مسیرهای چهار گانه راهپیمایی به سمت میدان شهدای ذهاب( شهرداری) رشت - ساعت ۹ صبح

مسیر شماره یک: سپاه پاسداران، میدان فرهنگ، چهار راه قدس، خیابان امام خمینی(ره)، میدان شهدای ذهاب

مسیر شماره دو: ورزشگاه شهید عضدی، خیابان حافظ، چهارراه قدس، خیابان ‌امام خمینی(ره)، میدان شهدای‌ ذهاب

مسیر شماره سه: میدان شهید انصاری، خیابان تختی، خیابان شریعتی، میدان شهدای ذهاب

مسیر شماره چهار: بقعه متبرکه دانای علی، خیابان طالقانی، میدان سیدجمال الدین اسدآبادی (سبزمیدان)، میدان شهدای ذهاب

زمان حرکت سرویس از دانشگاه برای حضور همکاران در راهپیمایی ۱۳ آبان:

ساعت ۸:۳۰ صبح از محل سازمان مرکزی