عمومی | مرکز آموزش عالی شهید رجایی بابل

دوره بالندگی اخلاق کاربردی تعلیم و تربیت(گونه های معلمی)

این دوره عصر روز پنج شنبه ۱۳۹۸/۰۸/۰۹  از ساعت ۱۵ لغایت ۲۱ با حضور مدیران استانی ، شهرستان و همچنین اساتید و اعضای محترم هیات علمی دانشگاه فرهنگیان استان در محل سالن کنفرانس مرکز بابل برگزار گردید .

دکتر خسرو باقری در فلسفه آموزش و پرورش عاملیت انسان را محور و اساس نظریه خود قرار داده‌است. در زمینه تربیت دینی در حالی که به‌طور سنتی دانشمندان مسلمان فطرت یا حتی ذات انسان را محور بحث تربیت دینی قرار می‌داده‌اند، ایشان  نظریه انسان به منزله عامل را مطرح کرده‌است. توجه به عاملیت انسان باعث می‌شود انسان موجودی پویا نظر گرفته شود که در هر لحظه در معرض تصمیم است و باید تصمیم بگیرد. از این جهت تفاوت عمده دیگری بین نگرش باقری و نگرش سنتی، تقوی است، در حالی که در نگرش سنتی تاکید بر تقوی پرهیز است در نگرش باقری اساس تقوی حضور است، بدین معنی که تربیت واقعی خود را در حضور موقعیت‌ها نشان می‌دهد نه فرار از آنها، و هدف از تربیت بدست آوردن تقوی حضور است