عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

بازدید مشترک از ۲۸۵ کارگاه خانگی و غیر خانگی خرما در شهرستان دشتستان

محمدحسین دریسی در گفتگو با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان اظهار داشت: استفاده از قرص برنج در انبارهای نگهداری خرمای خانگی و غیر خانگی در سطح شهرستان دشتستان منجر به مسمومیت و فوت تعدادی از شهروندان شد.
وی تصریح کرد: در همین راستا و پیرو جلسات ستاد بحران شهرستان، بازرسان بهداشت محیط حرفه‌ای و نظارت بر مواد غذایی شبکه بهداشت و درمان شهرستان در کمتر از سه روز بیش از ۲۸۵ کارگاه خانگی و غیر خانگی نگهداری خرما به صورت مشترک با کارشناسان جهاد کشاورزی بازدید به عمل آوردند.
دریسی افزود: شبکه بهداشت و درمان دشتستان با چاپ پمفلت و تراکت آموزشی به همراه کارشناسان جهاد کشاورزی اقدام به بازدید و اخذ تعهد از کارگاه‌های خانگی و غیر خانگی کردند.
وی افزود: کارشناسان شبکه بهداشت و درمان دشتستان با آموزش خرما داران در خصوص عدم استفاده از قرص برنج و علائم مسمومیت نسبت به حساس سازی آن‌ها اقدام کردند.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دشتستان تصریح کرد: شهروندان گرامی در صورت مشاهده عوارضی همچون تهوع، درد معده، استفراغ، اسهال، تنگی نفس، احساس سرما، عطش، سردرد و سرگیجه به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت و یا بیمارستان محل خود مراجعه کنند.
محمدحسین دریسی تاکید کرد: شهروندان گرامی می‌توانند در صورت مشاهده استفاده از قرص برنج در انبارهای خرما، مراتب را با تلفن گویای ۱۹۰ اطلاع‌رسانی کنند.
انتهای پیام/ س.غ-۳۰۳۰

اخبار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را در کانال اطلاع رسانی ما دنبال کنید
https://chat.whatsapp.com/DMVSnqaN4f3LE5jqIuGJrI