عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

نشست کارگروه تخصصی بهداشت،بیولوژیک و سلامت پدافند غیر عامل استان

در آستانه هفته پدافند غیر عامل، نشست اعضای کارگروه تخصصی بهداشت، بیولوژیک و سلامت پدافند غیر عامل استان قزوین با حضور محمد افشار مدیر کل پدافند غیر عامل استان و به ریاست دکتر منوچهر مهرام، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین و رئیس کارگروه صبح روز شنبه چهارم آبان ۹۸ در دفتر رئیس دانشگاه برگزار شد.

این جلسه که تلاوت قرآن کریم،آغاز گر آن بود؛ علی فخار سلیمانی، دبیر کارگروه تخصصی سلامت در حوادث غیر مترقبه و پدافند غیر عامل چهار دستور جلسه را اعلام نمود که نخستین آن، گزارش محمد حسن ارداقیان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین از فعالیت های حوزه سلامت در همایش اربعین حسینی بود همراه با پخش نماهنگ تصویری و امداد رسانی گروه های مختلف اعزامی به استان های کرمانشاه و ایلام.

بررسی وضعیت تاب آوری اداره کل انتقال خون استان قزوین در حوزه انرژی، دستور دیگر این جلسه بود که توسط نماینده این اداره کل برای شرکت کنندگان تشریح شد.

در دستور سوم جلسه، وظایف حوزه سلامت در قانون جدید مدیریت بحران کشور تشریح شد. در این قانون همه پیش بینی ها در حوادث و بلایا برای دستگاه و همکاری های بین بخشی و همچنین فرایندهای عملیاتی تعریف شده است.

ارایه نظرات و پیشنهاد های اعضای کارگروه، دستور آخر این نشست بود و در پایان دکتر منوچهر مهرام، رئیس دانشگاه و رئیس کارگروه در سخنان کوتاهی از فعالیت های اعضا و حضور مرتب در نشست ها تقدیر و تشکر کرد.

محمد افشار، مدیر کل پدافند غیر عامل استان، در جمع بندی مباحث مطرح شده، با اعلام برنامه های پیش بینی شده برای هفته پدافند غیر عامل، از برگزاری رزمایش های مختلف، همایش و دوره های آموزشی در این هفته خبر داد و افزود: امروز رویکردهای تهدید در کشور عوض شده است و حملات سایبری و بیولوژیک جای تهدیدات دیگر را گرفته است. برای رصد و پایش این تهدیدات باید آمادگی داشته باشیم.

در پایان این نشست، لوح تقدیر دکتر منوچهر حبیبی،معاون سیاسی و امنیتی استانداری و جانشین شورای پدافند غیر عامل استان قزوین به دکتر منوچهر مهرام، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و رئیس کار گروه تخصصی بهداشت، بیولوژیک و سلامت پدافند غیر عامل استان اهدا شد.

گفتنی است، هشتم تا چهاردهم آبان سال جاری با نام هفته پدافند غیر عامل نامگذاری شده  است و برای بزرگداشت این هفته، برنامه های متنوع در حوزه حوادث، سوانح و بلایای طبیعیو سایبری و همچنین بیولوژیک اجرا می شود.