عمومی | دانشگاه محقق اردبیلی

اولین همایش ملی «مدرسه فردا» آغاز به کار کرد

اولین همایش ملی «مدرسه فردا» در دانشگاه محقق اردبیلی آغاز به کار کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مهندس بهروز ندایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در مراسم افتتاحیه این همایش گفت: در همایش های علمی باید جامعه هدف مشخص شود تا بتواند خروجی لازم را داشته باشد.
وی ادامه داد: انتظار می رود که مسئولان برگزاری همایش های علمی، نتایج مقالات علمی ارائه شده را در اختیار مسئولان تصمیم گیر و تصمیم ساز بگذارند.
ندایی با اشاره به اهمیت اصلاح ساختار در آموزش و پرورش تصریح کرد: تغییرات برای کاهش آسیب های اجتماعی باید از آموزش و پرورش شروع شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در حوزه آموزش و پرورش نیاز به تصمیم گیری در سطح کلان است، افزود: برای توسعه پایدار در کشور باید در آموزش و پرورش کارهای اساسی انجام شود و این کار با اجرا شدن سند بنیادین آموزش و پرورش محقق شدنی است.
دکتر محمد نریمانی رئیس اولین همایش ملی «مدرسه فردا» و رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: مدارس برای رشد دانش آموزان باید بسترسازی کند.
وی با بیان اینکه جای مشاوره های تخصصی و کارآمد در مدارس خالی است، ادامه داد: دانشگاه وظیفه دارد که مشاور های خبره تربیت کند تا آنها در مدارس و جامعه کار مشاوره را به خوبی انجام دهند.
نریمانی با اشاره به اینکه هیچ چیزی لذتبخش تر از کمک به دانش آموزان نیست، ادامه داد: انسان با کمک به دانش آموزان احساس جوانی و نشاط می کند و این کار به خود فرد انرژی مثبت می دهد.
رئیس اولین همایش ملی «مدرسه فردا» افزود: همایش های علمی باید برنامه های آموزشی و تربیتی خود را به مدارس امروز و فردا ارائه دهد تا آنها بتوانند از این پژوهش ها به صورت عملی استفاده کنند.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حسنی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل گفت: تعلیم و تربیت در جامعه دارای ۴ رکن معلم، دانش آموز، مدرسه و خانواده است.
وی اضافه کرد: نعمت تعلیم و تزکیه از بالاترین نعمت ها است و خداوند خودش را مربی معرفی کرده و برای این کار بر ما منت گذاشته است.
حسنی ادامه داد: در روز قیامت هر معلمی که نقش معلمی را به خوبی ایفا کند در نقش یک امت محشور می شود و حقیقت علم رسیدن به توحید است و اگر علمی انسان را به توحید نرساند، علم نیست بلکه جهل است.
دکتر ترحم مصری معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در جامعه امروزی شریان های آموزشی به مراکز دیگری واگذار شده است.
وی ادامه داد: باید فلسفه آموزشی تغییر پیدا کند و باید به دانش آموزان یاد بدهیم که روی محتوا کار کنند.
مصری اضافه کرد: وظیفه ما ارائه و دفاع از روح حقیقت است و ما باید بتوانیم این فضیلت را در دانش آموزان و دانشجویان تقویت کنیم.
دکتر عادل زاهد بابلان عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی و دبیر علمی اولین همایش ملی «مدرسه فردا» گفت: جهان مدرسه بزرگی است و خداوند اولین معلم و پیامبران و امامان با واسطه معلمان بعدی بوده اند.
وی با اشاره به اینکه باید خود را با تغییرات فرهنگی و نظم جهانی هماهنگ کنیم، ابراز امیدواری کرد: با شناسایی روند تغییرات و آماده شدن برای آینده، تغییرات را مدیریت کنیم.
یادآور می شود در ادامه پژوهشگران به ارائه مقالات خود پرداختند.