عمومی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تربت جام

آیین افتتاحیه و زنگ نمادین طرح وارنیش فلوراید دانش آموزان در دبستان دخترانه بهار تربت جام به صدا در آمد.

آیین افتتاحیه و زنگ نمادین طرح وارنیش فلوراید دانش آموزان در دبستان دخترانه بهار تربت جام به صدا در آمد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت : آیین افتتاحیه زنگ نمادین طرح وارنیش فلوراید دانش آموزان وجشنواره صبحانه سالم توسط سفیران سلامت دانش آموزی  ،َ مسابه نقاشی و اهدای جوایز و جشن با موضوع پیشگیری در حوادث کودکان با همکاری دانشکده علوم پزشکی وآموزش و پرورش تربت جام  در دبستان دخترانه بهار تربت جام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وبدا جام ، مهندس رحیمیان افزود : این برنامه با هدف کاهش پوسیدگی دندان در کودکان و نوجوانان اجرا می شود چرا که بروز پوسیدگی دندان با افزایش سن امری طبیعی است اما با «فلوراید» می‌توان از پوسیدگی دندان ها تا ۴۰ درصد جلوگیری کرد. فلوراید در استخوان ها و دندان های در حال رشد کودکان جمع می‌شود و مینای دندان آنها را قبل از پیدایش مقاوم می‌کند.

وی تصریح کرد :اجرای این طرح در روستاها بصورت رایگان انجام می شود و امسال دانشکده علوم پزشکی تربت جام تعداد ۵۰ هزار وارنیش به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان خریداری کرده است .

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت : وارنیش ماده‌ای است بسیار ایمن و ارزان و مقدار بسیار کمی از آن برای پوشش تمام دندان‌های یک کودک یا نوجوان کافی است و خطری هم ندارد.
در ادامه اسلامی نژاد مدیریت آموزش و پرورش تربت جام گفت : آموزش و پرورش با شعار امید آفرینی ، مشارکت پذیری و مهارت آموزی سال تحصیلی جدید را آغاز نموده است در اجرای طرح نمادین وارنیش فلوراید دانش آموزان به معنای واقعی شاهد مشارکت پذیری دانشکده علوم پزشکی تربت جام بودیم .