عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود

سخنرانی دکتر رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در نهمین کنگره اپیدمیولوژی ایران

در نهمین کنگره  اپیدمیولوژی ایران دکتر رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی  شاهرود با محور پژوهش و توسعه که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد سخنرانی نمود.

دکتر چمن گفت : این کنگره فرصتی خواهد بود تا با تبادل تجارب و نقطه نظرات متخصصان این حوزه در سطح کشور و منطقه تصویر روشن‌تری از این رشته ارائه داد و درنهایت نتایج آن در راستای ارتقا سلامت مردم و برنامه‌ریزی‌های حوزه سلامت اعمال شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و متخصص اپید میولوژی تصریح نمود:اپیدمیولوژی علم بررسی سلامت و بیماری در گروه‌ها و جمعیت‌های انسانی است و از آنجایی‌که دامنه فعالیت‌های اپیدمیولوژی به لحاظ محتوایی گسترده است می‌تواند رشته‌های مختلف تخصصی را در حوزه علوم پزشکی از این منظر موردتوجه قرار دهد، این علم می‌تواند پوشش کامل و بزرگی را درباره این مهم و زمینه مشارکت آن ایجاد کند.

گفتنی است در  این کنگره که به میزبانی دانشکده بهداشت و ایمنی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و به مدت سه‌روزاز  ۳۰ مهر تا دوم آبان ماه در حال برگزاری است دکتر محمدحسن امامیان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه  نیز هم حضور داشتند.