عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

تشریح برنامه های هفته جهانی غذا

وبدا؛ سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ضمن اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی اجرای برنامه های هفته جهانی غذا افزود: در این جلسه پیرامون چگونگی برگزاری برنامه های هفته غذا حول محور های هفت گانه ابلاغی سازمان غذا و دارو بحث و تبادل نظر و بر اساس برنامه تدوین شده فعالیت های مختلف آموزشی و فرهنگی برگزار شد.
به گزارش وبدا به نقل از روابط عمومی معاونت؛ دکتر محمدی با اشاره به شعار بین المللی روز جهانی غذا " رفتار ما آینده ما را می سازد، رژیم غذایی سالم برای دنیای بدون گرسنگی" و همچنین شعار ملی این روز " اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقاء سلامت"، از برگزاری جشنواره غذای سالم در تعدادی از آموزشگاههای استان خبر داد.
وی، اجرای برنامه های آموزشی جهت گروههای هدف از جمله دانش آموزان، کارکنان ادارات، بازنشستگان، مراجعین مراکز بهداشتی درمانی، رابطین بهداشت و عموم مردم را از دیگر اقدامات معاونت در هفته جهانی غذا اعلام کرد.
سرپرست معاونت غذا و دارو، کاهش مصرف قند، نمک و چربی، تبیین نشانگرهای رنگی در راستای ارتقاء دانش مصرف کننده، برچسب اصالت کالا و سیستم رهگیری و ردیابی در حوزه غذا، مبارزه با قاچاق کالا در حوزه غذا، ترویج و معرفی نشان ایمنی و سلامت محصولات سلامت محور، محصولات غذایی ویژه و فراسودمند و همچنین اطلاع رسانی و ارتقاء دانش مصرف کننده در حوزه سلامت غذا را از محور های اصلی برنامه های آموزشی عنوان کرد و از چاپ و توزیع پمفلت، تراکت و بنرهای آموزشی با تیراژ بالا جهت اجرای هر چه بهتر برنامه های آموزشی خبر داد.
دکتر محمدی از دیگر اقدامات معاونت در هفته جهانی غذا به برگزاری برنامه صبحانه سالم در تعدادی از مدارس، برگزاری مسابقات متنوع پیرامون محورهای ابلاغی سازمان، برپایی نمایشگاه در مراکز بهداشتی درمانی، مصلی نماز جمعه، پارکها و ... سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه و برگزاری نشست های خبری با خبرگزاری ها و صدا و سیما اشاره داشت.